Teplé počasí totiž láká na silnice větší počet milovníků rychlých strojů na dvou kolech. „A na to by se měli připravit všichni ostatní účastníci silničního provozu. S riziky však musí především počítat samotní motocyklisté, kteří by měli dbát zvýšené opa-trnosti a nepřeceňovat svoje schopnosti. Zvláště když vyjíždějí na silnice po zimní přestávce," upozornila policejní mluvčí Dana Čírtková.

„Motorkáři patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Případný střet motocyklu s vozidlem nebo s pevnou překážkou skončí ve většině případů úmrtím nebo těžkým zraněním motocyklisty," dodala Čírtková.

Podle Jan Kostečky, vedoucí odboru služby dopravní policie krajského ředitelství policie, je nejzákladnější podmínkou bezpečné jízdy na motocyklu používání tzv. prvků pasivní bezpečnosti. „Důležitá je přilba, vhodné oblečení s??reflexními prvky, pevná obuv a vhodné rukavice. Ale ani sebekvalitnější výbava není zárukou bezpečného návratu, zejména pokud nezkušený motocyklista příliš často riskuje a pokud nepřizpůsobí rychlost své jízdy stavu pozemní komunikace, hustotě provozu a také počasí," řekl Kostečka.

Při jízdě na motocyklu v jarním období je nutné dbát především zvýšené opatrnosti. „Riziko nehody se zvyšuje, pokud na vozovce zůstal písek nebo štěrk po zimním posypu nebo po zimní údržbě komunikace.  Důležité je dokázat dobře zareagovat v případě, kdy dochází ke střídání povrchu vozovky – asfalt, beton, dlažební kostky. Velkým rizikem mohou být různé nerovnosti na vozovce a výtluky po zimě, které se správcům komunikace ještě nepodařilo opravit," doplnil Kostečka.

Pro bezpečný návrat motocyklistů z jejich cest je velmi důležité, aby vždy jezdili s rozumem a nikdy nepřeceňovali své síly. Na silnicích se stále častěji objevují také mladí motocyklisté, kteří nemají zatím vůbec žádnou zkušenost s ovládáním silného stroje…

„Pak velice snadno přecení své síly, motocykl nezvládnou a výsledkem je havárie, často bohužel s tragickými a zcela nevratnými následky," uvedla Čírtková.