Nové pracovní uplatnění nabídla většině z nich společnost Plastkov automotive v Hlinsku. Místostarosta Hlinska Pavel Šotola potvrdil, že v nabídce figuruje až sto padesát volných míst. „Domnívám se ale, že tuto nabídku využije jen malá část zaměstnanců BTV Plastu,“ konstatoval Šotola.

Mizerné dopravní spojení do Hlinska

Dopravní spojení mezi Havlíčkovým Brodem a Hlinskem není totiž ideální. „Cesta vlakem trvá přes hodinu a na odpolední a noční směny žádné spoje nejedou. Cestování autem, pokud by lidé nejezdili společně aspoň čtyři, může přijít i na tři tisíce měsíčně, což je u nepříliš vysokého dělnického platu docela velká částka,“ vysvětlil příčinu toho, že lidé z Brodu do Hlinska jezdit nebudou, Martin Kouřil, ředitel havlíčkobrodského úřadu práce.

Vyjádření vedení společnosti Plastkov Automotive se Deníku zjistit nepodařilo. Zástupce firmy Petr Picek se odmítl vyjádřit s tím, že k tomu není kompetentní.

Finanční ředitel Martin Vitera z centrály BTV Plastu v Jablonci nad Nisou sice přislíbil telefonický rozhovor, v domluvený čas ale telefon nezvedal a podle dostupných informací z podniku odjel.

Dostanou tříměsíční odstupné

Nicméně zdroj blízký vedení havlíčkobrodského závodu BTV Plastu potvrdil, že největší část zaměstnanců dostala výpověď k datu 28. února.
„Těm, kteří se rozhodnou ze závodu odejít, nebo už tak učinili, společnost vyplatí, a už také vyplácí, až tříměsíční odstupné,“ uvedl zdroj. Dodal, že nabídku práce v Hlinsku dostali všichni dělníci, a kromě nich i část technickohospodářských pracovníků. „Prozatím vím asi o dvaceti z nich, kteří do Hlinska odejdou,“ konstatoval. Práce je podle jeho slov dost. „Jede se na tři směny, někdy i sedm dní v týdnu.“

Jedna z dlouholetých pracovnic havlíčkobrodského BTV Plastu, která si také nepřála být jmenována, uvedla, že potíže nastaly v podniku už v prosinci. „Začalo to zpožďováním výplat, zhruba tak o měsíc. Pokračovalo to snížením počtu pracovních směn ze tří na dvě, odvozem všech forem na plastové výlisky a pak i skončením prací v provozu nástrojárny. A teď jsme dostali výpovědi,“ uvedla.

Na otázku, přijme-li nabídku práce v Hlinsku, odpověděla, že ne. „Nevím, jak bych se tam dopravovala. A kromě toho jsem si zjistila, že cesta z vlakového nádraží k tomu podniku má dobré čtyři kilometry. Je to zkrátka nemyslitelné,“ dodala žena.

Čtyři tisíce za měsíc dojíždění

Pan P. P. pracoval v havlíčkobrodském BTV Plastu pět let jako nástrojař. „V pondělí jsem podepsal výpověď a v pátek jsem se byl podívat v Hlinsku. Uvažoval jsem o tom, že tam nastoupím, ale to dojíždění by se mi asi dost prodražilo. Počítal jsem, že pokud bych jezdil sám, projel bych měsíčně asi čtyři tisíce. A to je opravdu hodně,“ podotkl. Stěhování závodu přišlo z jeho pohledu ve špatnou dobu.

„Manželka je teď bez práce, máme dvě děti a splácíme spotřební úvěr. Ještě to všechno uvážím, ale nejspíš se nechám zaregistrovat na úřadu práce a podívám se po nějaké rekvalifikaci,“ uzavřel pan P. P.