Nedávno se zúčastnila mezinárodního potravinářského veletrhu Salima v Brně, kde se se svými výrobky ocitla v užším kole prestižní soutěže Zlatá Salima.

„Prezentovali jsme se v rámci společného stánku Interlacto Group, jež sdružuje tři hlavní mlékárny – Olešnice, Jihlavu a Opočno," informovala kavárnice Jana Fialová.

Působení ve společném stánku nebylo náhodné, Kavárna Chotěboř totiž od těchto mlékáren nakupuje veškeré mlékárenské výrobky, jako je například smetana, tvaroh, sýry, mléko nebo máslo.

A aby toho nebylo málo, tak právě tyto ingredience odprezentovala na vlastních výrobcích, k vidění i ochutnání byl například dort Harlekýn, který nedávno získal prestižní certifikát Český výrobek garantován potravinářskou komorou. Toto ocenění je založené na přísných podmínkách a kritériem jsou nejenom vzhled a chuť, ale hlavně kvalita použitých, ryze českých surovin.

Na veletrhu v Brně se každý rok uděluje cena Zlatá Salima a Kavárna Chotěboř se dostala do užšího finále. Ze 46 přihlášených výrobků si však cenu odneslo pouhých osm soutěžících. „Velmi si vážíme už toho, že jsme byli nominováni. Byla to pro nás fantastická zkušenost," říká Jana Fialová. „Mohli jsme představit jak naše výrobky, tak i získat mnoho užitečných kontaktů. A v neposlední řadě jsme v Brně potkali i hodně Chotěbořáků, kteří se na veletrh přijeli podívat," poznamenala.

Jedním dechem dodala, že letošní zkušenost určitě chtějí zužitkovat do budoucna. „Rádi bychom také získali Zlatou Salimu a uděláme všechno pro to. V každém případě na příštím veletrhu zase nebudeme chybět," doplnila.

Jedním z oceněných však byla mlékárna v Jihlavě. „Jsem za to upřímně ráda, protože i to je znamením toho, že máme skutečně kvalitního dodavatele mlékárenských výrobků," usmívá se Jana Fialová.

Jihlavská společnost Moravia Lacto a. s. získala titul Zlaté Salimy za originální český sýr Herold.

„Byly to v podstatě dva roky hledání, zkoušek, ale i ladění celého procesu výroby. Dělali jsme všechno pro to, abychom uspěli. Máme ohromnou radost, z Vysočiny jsme byli jediní, kteří si odnesli cenu," řekla vedoucí marketingu Moravie Lacto a. s. Helena Gmuzdková.

Podle jejich slov je herold chuťově naprosto ojedinělý. „Recepturu do nejmenších detailů vypiloval náš mistr sýrař Jana Doláková. Všechny suroviny jsou české. Jsem přesvědčená, že kvalitou i chutí není srovnatelný se žádným sýrem," je si jistá Helena Gmuzdková.

I proto, že jihlavská mlékárna spolupracuje s Kavárnou Chotěboř už od jejího začátku, plánuje v budoucnu udělat v Chotěboři ochutnávku sýrů včetně vítězného herolda. „Termín ještě upřesníme. Naši návštěvníci si kromě toho budou moci chuť sýrů vychutnat i s víny Znovín ze Znojemska. Termín ochutnávky se všichni dozvědí právě z časopisu Echo," doplnila Jana Fialová.

Erika Nováková