Ve srovnání se stejným loňským obdobím tak zvýšil svůj výstav o 18 procent. Oznámila to mluvčí pivovaru Zdena Stryková.

Tržby pivovaru se během letošních prvních šesti měsíců zvýšily o 17 procent na 18,6 milionu korun. V červenci se výroba piva v Chotěboři držela na úrovni loňského horkého léta. „To bylo na úrovni kapacity ležáckého sklepa," podotkla Stryková.

Kapacitu ležáckého sklepa teď pivovar kvůli rostoucímu prodeji rozšiřuje. Přibyly spilečné kádě, ležácké tanky i výkonnější zařízení pro filtraci piva. „Pivovar je tak dostatečně připraven na pokračování růstu i pro rok 2015," uvedla Stryková.

V uplynulém roce pivovar uvařil 19 861 hektolitrů piva, v meziročním porovnání o 23,5 procenta více. Během tří let se produkce skoro zdvojnásobila. V roce 2010 se výstav pivovaru pohyboval kolem 10 000 hektolitrů. Pivovar Chotěboř nabízí sedm druhů piv: světlé, tmavé, polotmavé i nefiltrované.

Chotěboř je podle dostupných údajů první regionální průmyslový pivovar, který vznikl v Česku po roce 1989. Postaven byl na zelené louce. Pivo se v něm začalo vařit v létě 2009. První ocenění Pivovar roku tam směřovalo hned o rok později. Další ocenění získal tento výrobce piva v roce 2012. Sdružení přátel piva ho už dvakrát vyhlásilo Pivovarem roku.

(čtk)