VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Elektrifikace železnice přes Třebíč přinese vyšší rychlost

Třebíčsko - Železniční trať vedoucí přes Třebíč se příští rok dočká velké rekonstrukce. Za více než miliardu korun nechá Správa železniční dopravní cesty opravit většinu trati v úseku Zastávka u Brna Okříšky. Ta bude probíhat v letech 2016 a 2017. O dva roky později by se cestující mohli dočkat i elektrifikace trati.

15.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Michaela Hasíková

„Aby investice plánované na rekonstrukci v následujících dvou letech byly efektivní, musí se v modernizaci pokračovat," je přesvědčen Aleš Kratina ze spolku Regio 2020 a vedoucí odboru dopravy na třebíčské radnici.

Kdy by k dalšímu zmodernizování trati vedoucí přes Třebíč mohlo dojít, bude záležet i na tom, kdy se podaří elektrifikovat úsek Brno Zastávka u Brna. „Dále závisí na ekonomické návratnosti elektrifikace, což právě zpracovává technicko-ekonomická studie. Její výsledky nám řeknou, v jakém rozsahu by byla. Jestliže dopadne vše v pořádku, mohlo by se orientačně začít se stavbou od roku 2019," informoval mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Elektrifikace trati by lidem měla přinést další zrychlení dopravy. „Bude možnost nasadit výkonnější stroje. Nyní, pokud nasadíte poměrně výkonnou lokomotivu, tak do kopce u Rapotic jede maximálně padesátikilometrovou rychlostí. Elektrická tam může jet osmdesátkou. Přinese to větší stabilitu a cestovní rychlost v celé délce trati," popsal Kratina.

Budou dvě koleje?

Další zrychlení by mohlo přinést případné přidání jedné koleje. Díky tomu by nemusela vznikat častá zpoždění zapříčiněná čekáním na další spoje na trati. To se však nechystá. „Zdvoukolejnění úseku ze Zastávky u Brna do Jihlavy se nepředpokládá, jelikož se nejedná o natolik vytíženou trať. Investiční náklady by byly natolik vysoké, že by stavba absolutně nevyšla v kladných ekonomických ukazatelích. To je hlavní požadavek na financování ať už z evropských finančních prostředků, tak z prostředků České republiky," vysvětlil Illiaš.

Spolu s elektrifikací by se navíc mohly opravit další úseky trati a peníze by šly také do modernizace náměšťského nádraží. „Už teď je zřejmé, že bude mít několik nástupištních hran, včetně podchodu na ostrovní nástupiště. Ten by mohl pokračovat pod kolejištěm, aby spojil obě části Náměště," dodal Illiaš.

Autor: František Vondrák

15.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Vyděrač, který obtěžoval ženu ze Světlé, skončil za mřížemi

Stonařovská palírna má práci už od července. Pálí zde všechno možné, nejvíce však jablka, švestky, meruňky, hrušky a třešně. Pokud se ovšem urodí.

Pálenice se teprve rozjíždí, slabší začátek zavinily třešně

Středeční nehoda na D1: Mladý řidič se nevěnoval řízení, a to ho stálo život

Vysočina - Dvacetiletý řidič se plně nevěnoval řízení, nezareagoval na vzniklou situaci, a to pro něj nakonec bylo osudné. Tragická nehoda se stala ve středu kolem půl páté odpoledne na 93,5 kilometru dálnice D1 ve směru na Prahu. Ke středu dodávky a nákladního auta došlo v místě, kde se jen pár minut před tím odehrála jiná dopravní nehoda.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Śtáflova paleta v Havlíčkově Brodě má už číslo 26

Havlíčkův Brod – Akce s nejdelší tradicí. Každé léto se v Havlíčkově Brodě koná Štáflova paleta, týdenní setkání mladých výtvarníků. První ročník se uskutečnil už v roce 1991. Tenkrát sehnali hlavní organizátoři Štěpán Podešť a Tomáš Holenda jen pár zájemců, mezi nimiž nechyběl výtvarník Pavel Fiala nebo Daniel Koráb, dnes učitel gymnázia Havlíčkův Brod. 

Ekologové zkoumají, jaký vliv na přírodu by měla cyklostezka přes Stvořidla

Světlá nad Sázavou – Milovníci cykloturistiky a malebných zákoutí řeky Sázavy by se mohli dočkat cyklostezky, která by propojila Ledeč nad Sázavou se Světlou. Stezka by vedla přes Stvořidla a nesla jméno, které je se Sázavou neodmyslitelně spjato. Cyklostezka Jaroslava Foglara. V místech, kde by cyklostezka mohla stát, v současnosti probíhá odborný výzkum. Znalci zjišťují, jaký dopad by cyklostezka měla na zdejší faunu i flóru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení