Budova skrývala kolejnice někdejší jihlavské tramvajové dráhy. Zachránit je před sešrotováním se podařilo díky všímavosti pracovníků firmy.

„Jedna hrana byla více zaoblená a velikost neodpovídala běžným ocelovým profilům," postřehl odlišnosti na železné konstrukci Pavel Ženčák, technický náměstek společnosti Moravia Lacto. O svůj poznatek se podělil s odborníky z Muzea Vysočiny, přizvaní pak byli také zástupci magistrátu a Občanského sdružení za záchranu historických trolejbusů a autobusů. Při bližší prohlídce konstatovali, že se skutečně jedná o historické kolejnice, které v minulosti sloužily pro provoz tramvajové dopravy.

Z budovy jídelny bylo nakonec vyjmuto celkem sedm kolejnic o délce šest až sedm metrů. Město Jihlava o nalezené kolejnice projevilo zájem; firma je prodala jen za cenu kovového odpadu.

„Kolejnice jsme převezli do skladu, jsou nepoškozené, pouze povrchově částečně zkorodované. Teď zajišťujeme očištění a nátěry, aby degradace materiálu nepostupovala. Potom je uskladníme a bude se hledat jejich další využití," řekl Ondřej Stránský z magistrátního odboru správy realit.

Jihlava před několika lety nechala opravit historický most U Jánů, kde je v dlažbě umístěno několik metrů kolejnic jako připomínka toho, že byl právě pro účely tramvajové dopravy vybudován. Město také vlastní více než stoletý vůz městské dopravy, který čeká na svoji renovaci, ta ale aktuálně není na pořadu dne. „Myšlenku tramvaj renovovat, nebo zakonzervovat a vytvořit její repliku, jsme neopustili.

Renovovaná tramvaj nebo její replika jednou může stát na těchto nalezených kolejích na důstojném místě ve městě," naznačil možné budoucí využití kolejí primátor města Rudolf Chloupek (ČSSD).

Tramvaje v Jihlavě jezdily od 26. srpna 1909, spojovaly centrum města s nynějším hlavním vlakovým nádražím, 12. listopadu 1948 vyjely naposledy a v prosinci téhož roku je nahradily trolejbusy.