Ředitel společnosti Petr Prokop věří, že udělali další významný krok, který projektu pomůže. Na krajském úřadu v pondělí představil úplně novou studii, podle níž je nejvhodnějším řešením z hlediska bezpečnosti spirálovitý kruhový objezd. „Nyní máme novou vizi, která splňuje všechny limity a parametry až do roku 2040. Tato jistota u předchozích studií chyběla," poukázal na největší přednost nové studie Prokop. Podle něj je spirálovitý objezd lepším řešením než instalace semaforů. „Světla neřeší bezpečnost. Chceme o stupeň lepší řešení a i to je důvod, proč se v tom angažujeme," podotkl Petr Prokop. Šéf Jipocaru by považoval za úspěch, kdyby se křižovatku povedlo přebudovat do dvou let.

Nejnovější studii vypracovala Dopravně inženýrská kancelář z Hradce Králové. Její závěry ještě musí projít odborným posouzením na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Pokud k ní nebudou výhrady, může se začít reálně uvažovat o stavbě.

Podle Marie Tesařové z ŘSD ve Velkém Beranově jde o investici zhruba třiceti milionů korun. Petr Prokop má optimističtější představu. Peníze a složité vlastnické vztahy jsou ale hlavní překážkou v celém projektu.

Podle vedoucího jihlavského odboru dopravy Josefa Kodeta na tom může celý projekt zkrachovat. „Jako město se nebráníme podílet určitou částkou na financování akce, ale nemůžeme být hlavním investorem. Podle mne by to měl být Kraj Vysočina a ŘSD," míní Josef Kodet. ŘSD ale dává od začátku nepokrytě najevo, že s financováním nechce mít nic společného.

Náměstek hejtmana pro dopravu Libor Joukl si myslí, že hlavní břemeno financování by měla nést Jihlava a Střítež. „Jihlavští úředníci povolili výstavbu průmyslové zóny bez dostatečného zázemí, takže by to měli být oni, kdo by se měl snažit o nápravu," poznamenal Libor Joukl. Před časem bývalý ministr dopravy Vít Bárta navíc řekl, že pro stát není tato křižovatka prioritou. „Nová jednání vnímám jako posun a doufám, že se podaří tento projekt dotáhnout do konce," svěřil se Deníku ředitel Jipocaru Petr Prokop.