VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Strany dají na volební kampaň miliony korun

Jihlava – Volební strany, které budou letos usilovat o úspěch ve volbách do krajského zastupitelstva na Vysočině, vydají na volební kampaň od 0,5 do 2,3 milionu korun.

12.9.2016
SDÍLEJ:

Volby do krajských zastupitelstev se uskuteční 7. a 8. října. Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Většina z oslovených stran, jež mají podle nedávného průzkumu společností Median a STEM/MARK nejvyšší volební potenciál, může počítat s příspěvkem svých ústředí.

Nejvíc na kampaň vynaloží ČSSD. Většina stran zakončí kampaň klasickým mítinkem v krajském městě. Kromě tradičních plakátů, billboardů, tiskovin a propagačních předmětů sázejí strany hlavně na přímý kontakt s voliči prostřednictvím besed a diskusí při výjezdech kandidátů do měst a obcí. Stále významnější roli hrají při kampani webové prezentace a sociální sítě.

Občanští demokraté, kteří na kampaň vyčlenili přibližně 1,25 milionu korun, zakončí své úsilí o přízeň voličů 1. října tradičním pochodem a výstupem na nejvyšší vrch Vysočiny Javořici. Svůj volební program nabízejí lidem kromě klasických prostředků také na QR kódech, které doprovázejí většinu volebních materiálů.

Koalice Žijeme Vysočinou složená z TOP 09 a zelených sází hlavně na internetovou a mobilní aplikaci Horký brambor. Voliči do ní mohou napsat jakýkoli problém, který je tíží, a koalice nabízí pomoc s jeho řešením. Kampaň s náklady kolem 900 000 korun vyvrcholí 6. října v jihlavském parku Gustava Mahlera.

Sociální demokraté dávají na kampaň 2,3 milionu korun. Kandidáti budou přesvědčovat voliče během tří desítek výjezdů do měst a obcí v kraji. Stejně jako před čtyřmi lety vydala ČSSD na Vysočině turistickou mapu s názvem Křížem krážem Vysočinou. Závěrečný mítink v Jihlavě 4. října by měl podpořit premiér Bohuslav Sobotka.

Traktor Zetor tour 78 je název kampaně koalice složené ze Strany práv občanů (SPO) a hnutí Svoboda a přímá demokracie – Tomio Okamura (SPD). Turné složené z 19 etap, při němž chtějí kandidáti projet až 80 procent sídel v kraji, skončí 4. října v Novém Městě na Moravě.

Koalice uspořádá mítinky 14. září v Jihlavě a o týden později Havlíčkově Brodě. Náklady na kampaň dosáhnou 1,5 milionu korun, většinu jich uhradí SPO.

Hnutí ANO investuje do kampaně rovněž asi 1,5 milionu korun. Vynaloží je na inzerci, reklamní bannery a billboardy. Kandidáti voliče přesvědčují při diskusích ve městech a obcích i na sociálních sítích. Kampaň vyvrcholí mítinkem 30. září na Masarykově náměstí v Jihlavě, účast přislíbil Andrej Babiš.

Všemi tradičními způsoby i za pomoci moderních médií vedou volební kampaň lidovci. Nejvíc preferují kontaktní kampaň. Kandidáti týden před volbami objedou okresní města, jejich lídr Jaromír Kalina jako bývalý sládek jihlavského pivovaru bude rozdávat pivo na ochutnání.

Kampaň KDU-ČSL bude stát kolem 700 000 korun. Klasickou volební kampaň vedou také Starostové pro Vysočinu, kteří na ni vynaloží do 1,2 milionu korun.

V každém okrese v kraji láká voliče k volbám jeden billboard KSČM. Komunisté vedou kampaň také plakáty v hromadné dopravě, ale nejvíc sázejí na besedy s lidmi. Vrcholem budou mítinky 5. října v Jihlavě a o den později v Havlíčkově Brodě za účasti poslance Pavla Kováčika. Náklady na kampaň by měly dosáhnout až 500 000 korun.

Jaroslav Buček

Autor: ČTK

12.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Ilustrační foto

Petr Valdman: Domácí čistírny odpadních vod nejsou nelegální

Neznámý sprejer poničil vagon

Havlíčkův Brod - Policisté z obvodního oddělení Havlíčkův Brod pátrají po neznámém pachateli.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Do Brodu míří Legiovlak, ukáže jak cestovali legionáři

Havlíčkův Brod – Legionářské muzeum na kolejích se vrací z dvouměsíční cesty na Slovensku, aby navštívilo také Vysočinu. Od 17. do 22. října zakotví i v Havlíčkově Brodě.

Ždírec a Lučice už mohou využívat mobilní rozhlas

Havlíčkobrodsko – Od návrhu k činům. Zvýšit informovanost občanů se rozhodlo město Ždírec nad Doubravou. Zavedlo moderní službu s názvem mobilní rozhlas. První informace o mobilním rozhlasu zveřejnilo město v létě, nyní mohou zájemci tuto službu začít využívat. Stejně tak začíná provoz mobilního rozhlasu v obci Lučice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení