VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studie k další části obchvatu Žďáru bude dokončena letos

Žďár nad Sázavou - Do čtyř let by mohli řidiči ve Žďáře nad Sázavou začít používat novou propojku Brněnské ulice s ulicí Jihlavská. V současné době v režii Ředitelství silnic a dálnic České republiky vzniká technická studie tohoto záměru.

19.7.2016
SDÍLEJ:

První část obchvatu Žďáru se otevřela loni na podzim.Foto: Deník/Martina Lorencová

„Podle informací z Ředitelství silnic a dálnic ČR by mohla být stavba této propojky realizována zhruba v roce 2019," uvedla vedoucí odboru rozvoje a územního plánování žďárské radnice Irena Škodová.

Žďárská radnice v souvislosti s novou propojkou silnice, která odvede část automobilů z okružní křižovatky v Jihlavské ulici, zajistí vypořádání pozemků, přes něž propojení povede. Výhodou je, že již jsou z drtivé většiny v majetku města. „Je to asi pětadevadesát procent pozemků, vypořádání zbývajících je předjednané," sdělil místostarosta Žďáru nad Sázavou Josef Klement.

Propojení ulic Brněnská a Jihlavská by ve výsledku znamenalo další vymístění tranzitní dopravy z města. „Aby loni zprovozněná přeložka silnice od Mělkovic do Žďáru dostala ten správný smysl, je třeba ji vést dále a vyústit do Jihlavské ulice. Tak, aby došlo k odvedení tranzitní dopravy ve směru Nové Město na Moravě Jihlava z centra města," popsal žďárský starosta Zdeněk Navrátil. Doplnil, že uvolněním křižovatky u centra Convent se problém posunul o tři sta metrů dál na okružní křižovatku v Jihlavské ulici.

Výstavba další části „malého" obchvatu města však zároveň znamená i značnou finanční zátěž pro radnici. Město se proto k těmto účelům snaží dosáhnout na možnost financování propojky ze státních peněz. Řádově by šlo o desítky milionů korun.

„Aby obchvatová silnice mohla být financovaná státem, musí být první třídy," vyjádřil se místostarosta Klement. „Přeložka silnice I/19 z Brněnské ulice by mohla pokračovat novou obchvatovou trasou do Jihlavské ulice, pak by se vracela na kruhovou křižovatku a pokračovala po sedmatřicítce směrem ke Conventu," nastínil možné řešení místostarosta Klement.

Aktuálně se čeká na to, jaké budou výsledky zpracovávané technické studie. „Ta bude hotová ještě v letošním roce," potvrdila Marie Tesařová, ředitelka jihlavské divize Ředitelství silnic a dálnic České republiky. Podle jejích slov záleží na tom, zda se bude jednat o efektivní řešení záměru, zejména z hlediska ekonomického.

Autor: Lenka Mašová

19.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lubomír Lampíř
9

OBRAZEM: Úroda na Sádku je nejlepší za pět let. Suchu navzdory

Ilustrační foto.

Zloděj si do firmy došel pro nářadí

AKTUALIZOVÁNO

Bouřka a silný vítr vyvracely stromy a komplikovaly dopravu

Havlíčkobrodsko - Bouřka doprovázená silným větrem, která v noci zasáhla region, vyvrátila desítky stromů. Spadlý strom zastavil dopravu u Chřenovic na Havlíčkobrodsku a způsobil dopravní nehodu mezi Věží a Rozkoší. Nejvíce bouřka zaměstnala hasiče na Pelhřimovsku.

V Jihlavě hoří hala společnosti na zpracování dřeva

Jihlava – Hned jedenáct jednotek hasičů zasahuje od brzkého rána u požáru ve společnosti zabývající se zpracováním dřeva v ulici Na Hranici v Jihlavě. Vyhlášen tam byl třetí stupeň požárního poplachu.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Hospodští v Havlíčkově Brodě nereagují na nabídku malých pivovarů

Havlíčkův Brod – Majitelé hospod na Havlíčkobrodsku prozatím nevyužívají rozmanitých možností, které jim nedávná pivní revoluce nabídla. Nová generace pivařů začíná naplňovat hospody, ale lokální hospodští na moderní vlnu dosud nezareagovali a nabídka piv na pípách zůstává stejná.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení