Malý zázrak se na začátku února podařil nadšencům z neziskové společnosti Lyžařské Jihlavsko. Ta se v zimě na Jihlavsku snaží upravovat lyžařské běžecké stopy. I přes nepříznivé podmínky, jako byl silný vítr a sfoukaná pole s minimem sněhu, zkusili sportovní nadšenci uválcovat pruh běžeckých stop.

A výsledek na louce poblíž obce Vysoké nebyl podle Milana Kotena, který v neziskové organizaci figuruje, vůbec špatný. „Pro bruslení na starých lyžích to překvapivě docela jede. Za daných sněhových podmínek je to asi maximum. Těšit by nás mohl pouze fakt, že pokud by ještě nasněžilo, máme jakýsi základ pro budoucí upravený pruh pro bruslení," řekl po najetí stopy Koten.

Jenže stopa moc dlouho nevydržela. „Když se podíváte z okna, tak odhaduji, že stopa tak do hodiny odplave," vyjádřil se ve čtvrtek kolem jedenácté hodiny dopoledne Milan Koten.

Počasí Lyžařskému Jihlavsku tuto sezonu zkrátka nepřeje. A to se této neziskové organizaci podařilo díky sbírce na tuto sezonu získat vlastní stroj pro kvalitní úpravu stop, tedy čtyřkolku. Čtyřkolka stála přesně 274 850 korun plus k tomu si Lyžařské Jihlavsko nechalo vyrobit stopovací zařízení, které čtyřkolka tahá. Jedná se o válec a šablony, které vyrobili žáci na Střední škole stavební Jihlava v Heleníně. Toto zařízení stálo kolem třiceti tisíc korun. Zatím ale moc potřeba nebylo.

I přesto zůstávají sportovní nadšenci optimističtí. „Samozřejmě na úpravu stop jsme i nadále připravení, ale počasí a příbuzné zkrátka neovlivníte, je to věc, která je daná. Nevěšíme ale hlavu, jakmile napadne, tak bychom ihned rádi vyjeli. Bohužel zima je jinde, v Rakousku nevědí, kam se sněhem, ale my si musíme najít jinou aktivitu, než je běžecké lyžování," usmál se Koten.

Mít vlastní zařízení, které bude lyžařské běžecké stopy upravovat, například kolem Vysoké, je podle Lyžařského Jihlavska důležité pro kvalitní stopy s ohledem na aktuální sněhovou situaci, která dokáže být na Jihlavsku poměrně rychle proměnlivá.

„Byli jsme velice vděčni za samotnou realizaci úpravy stop Ski areálu Šacberk, nicméně ne vždy bylo možné z důvodu vytíženosti stroje na úpravu stop nebo samotných pracovníků provést úpravu dle našich představ," řekl Koten. Vlastní čtyřkolka je podle něj optimálním řešením.