VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zvolna se začal rodit obchvat v údolí. Teď už bez protestů

Třebíč - Velmi zvolna, ale zato jistě a vytrvale se posouvá ke svému naplnění silniční obchvat Třebíče. Na Ředitelství silnic a dálnic se začíná rodit technická studie jihozápadní trasy.

8.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Michaela Hasíková

„Zpracovávat se bude. Jsme teprve na samém počátku," potvrdil náměstek pro přípravu staveb Michal Příkazský. Trasa svede auta od křižovatky ulic Spojovací a Znojemská kolem polikliniky do Libušina údolí. Odtud povede kolem továrny Bopo po stávající Koželužské ulici, nahoru přes staré fotbalové hřiště a vyústí u železniční zastávky v Borovině. Nasměrování obchvatu do lesoparku v Libušině a Terovském údolí vyvolalo před časem vlnu protestů. Zastupitelé i přesto z několika variant vybrali právě zmíněnou trasu. Radnice slibuje, že obchvat většinu údolí příliš nepoznamená.

„Od roku 2005 došlo k významnému posunu z hlediska kategorizace plánované silniční komunikace z návrhové rychlosti 80 km/h na 60 km/h. Toto na první pohled nevýznamné opatření v sobě naskýtá šanci celou stavbu přepracovat a citlivěji zakomponovat do celého území," hlásí mluvčí města Irini Martakidisová. Do lesoparku z plochy za poliklinikou trasa obchvatu podle ní sestoupí takovým způsobem, aby bylo Terovské údolí ovlivněno co nejméně. „Stávající Koželužská ulice, která bude pokračováním obchvatu, se změní jen málo, počítá se s odhlučněním směrem k panelovým domům," dodává mluvčí. Je zřejmé, že jihozápadní trasa bude těsně míjet nově opravené objekty borovinské fabriky, včetně nového Domu dětí a mládeže, přilehlého hřiště a malého venkovního amfiteátru.

Ani to ale podle radnice nevadí. „Kolize se stavbou Revitalizace areálu Bopo prakticky neexistuje. Územní plán jako nadřazená stavební dokumentace slouží k tomu, aby se v daném území respektovaly limity využití území," míní mluvčí Martakidisová.

K hlasitým kritikům nové silnice v Libušině údolí patřili před lety lidé ze sdružení Břehy. Tehdy opoziční sdružení díky tomu nasbíralo politické body a dostalo se postupně až do vedení města. Současný místostarosta za sdružení Břehy Milan Zeibert nyní proti stavbě aktivně nevystupuje. „Počkáme, jak dopadne vyhodnocení vlivu na životní prostředí, takzvaná EIA. Je to logický krok," poznamenal místostarosta Zeibert.

EIA bude za rok

EIA by měla být dokončena přibližně za rok. Předtím by měla být na stole i technická studie jihozápadní trasy včetně vizualizací. Radnice ji poté chce představit veřejnosti.

Ani počínající práce na dokumentaci ale stále ještě neznamenají, že obchvat skutečně v dohledné době bude. Investorem stavby bude Ředitelství silnic a dálnic, které má aktuálně po celé České republice velmi mnoho rozdělaných staveb. Zařadit obchvat Třebíče mezi priority investora bude proto velmi obtížné. Nicméně třebíčská radnice se o to snaží. „Město vyvíjí kroky k tomu, aby se jižní obchvat města postavil co možná nejdříve. Důvodem je především vysoká intenzita dopravy na průtahu města a s tím související negativní zátěž pro životní prostředí v místě, kde se denně pohybují, pracují či studují tisíce obyvatel," zdůrazňuje mluvčí.

Jihozápadní trasa obchvatu figuruje v územně plánovací dokumentaci města od roku 2005. Zastupitelé tehdy vybírali ze sedmi variant. Trasa Terovským údolím se jim zdála nejsnáze prosaditelná. „Z hlediska ekonomiky a dle programu ministerstva dopravy, ve kterém se posuzují náklady a přínosy stavby, je stávající varianta jediná reálná. V okamžiku, kdy bychom trasu začali teoreticky posouvat jižněji, kleslo by její využití dle platných metodik natolik, že by stavbu nešlo investičně prosadit. Paradoxně by navíc trasa, která by vedla nad údolím Koželužského potoka, byla méně citlivá k danému území, jelikož by se dotkla více zahrádkářských kolonií, oblasti Zámečku a také rodinných domů na ulici Hájenky," popsala Irini Martakidisová.

Autor: Luděk Mahel

8.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Zloděj si do firmy došel pro nářadí

Ilustrační fotografie.
AKTUALIZOVÁNO

Bouřka a silný vítr vyvracely stromy a komplikovaly dopravu

V Jihlavě hoří hala společnosti na zpracování dřeva

Jihlava – Hned jedenáct jednotek hasičů zasahuje od brzkého rána u požáru ve společnosti zabývající se zpracováním dřeva v ulici Na Hranici v Jihlavě. Vyhlášen tam byl třetí stupeň požárního poplachu.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Hospodští v Havlíčkově Brodě nereagují na nabídku malých pivovarů

Havlíčkův Brod – Majitelé hospod na Havlíčkobrodsku prozatím nevyužívají rozmanitých možností, které jim nedávná pivní revoluce nabídla. Nová generace pivařů začíná naplňovat hospody, ale lokální hospodští na moderní vlnu dosud nezareagovali a nabídka piv na pípách zůstává stejná.

Poškozenou vázu v muzeu nahradila kopie světelského kamenosochaře

Lipnice nad Sázavou – V kamenosochařském středisku v Lipnici nad Sázavou vznikla kopie vázy z 18. století, která teď tvoří jednu z dominant novoměstského zámku. Věrnou kopii pískovcové vázy vytvořil student světelské akademie Nicolas Vrána v rámci své maturitní práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení