Veškerá jednání jsou však podle Volfganga Macourka, ředitele Sázavské divize SaZ, která je majitelem tratě, na mrtvém bodě. „Ještě před rokem chtěly obce založit sdružení, které o peníze požádá evropské fondy. Od té doby mě však nikdo neoslovil,“ sdělil ředitel. „Na začátku byla pouze silná slova a pak situace utichla. Obce nemají zájem do tratě investovat ani korunu,“ dodal Macourek.

S jeho výrokem ale nesouhlasí starosta Přibyslavi Jan Štefáček. „Zájem určitě neopadl, jen čekáme na vyjádření představitelů Žďáru. Potřebujeme finanční podporu velkého města,“ vysvětlil.

Zastupitelé Žďáru nad Sázavou však o projektu nechtějí ani slyšet. „Rada ho na svém zasedání zamítla už na podzim. Přesto jsem ho nechal postoupit i do zastupitelstva, kde jsem opět nepochodil. Víc už se tím zabývat nebudeme,“ nechal se slyšet žďárský starosta Jaromír Brychta.

Ten si původně myslel, že investice Žďáru na obnovení železniční trati by se pohybovala ve statisících. „Když jsem ale zjistil, že půjde o miliony, přestal jsem projekt podporovat i já. Jako město máme teď dost velké výdaje – oprava průmyslové zóny, rekonstrukce parkovišť u městského úřadu a polikliniky, oprava zimního stadionu nebo nový umělý trávník pro fotbalisty. Nemůžeme si dovolit vynakládat peníze na trať, která Žďárem vůbec neprochází,“ vysvětlil.

O železničním úseku, který je pozůstatkem kdysi významné dráhy mezi Žďárem nad Sázavou a Havlíčkovým Brodem, jež vznikla v roce 1898, budou představitelé přilehlých měst jednat v polovině května.