Je vůbec možné snížit počet mrtvých na silnicích?
Pokud někdo bezhlavě prohlásí, že uděláme maximum, abychom snížili počet mrtvých na silnicích, tak by také ale měl říct, jakým způsobem to udělat. Je potřeba rozebrat příčiny všech nehod, proč se stávají, a pak i ten nejlepší odborník na dopravu nedokáže zabránit náhodám, které se stanou kvůli přehlédnutí a nepozornosti. O evidentním riskování a bezohlednosti ani nemluvě.

Čím to je, že jsou řidiči na silnicích ochotni riskovat?
U mladých lidí je to například adrenalin.

A proč jezdí pod vlivem alkoholu?
Někdo řekne, že to má kousek domů, a myslí si, že se mu nic nestane. Jiný zase nemá z hospody domů jiné spojení. U někoho je to vyloženě hazard a je mu to jedno, prostě si řekne, že si toho panáka dá a pojede.

U takových lidí zabere asi jen tvrdá represe?
Určitě. V takovýchto případech jsme určitým způsobem schopni ovlivnit, když ne přímo úmrtnost, tak alespoň dopravní nehodovost. Pokud se tomuto budeme věnovat a dělat častější kontroly, tak si nějaké procento lidí dá říci a za volant s alkoholem nesednou.

Havlíčkobrodsko je jediný okres, kde loni klesl počet nehod pod vlivem alkoholu.
Pokud budou lidi vědět, že večer policisté po vesnicích nejezdí a nejsou na ulici, tak si každý řekne, že mě stejně nemůže nikdo chytnout.

Jste schopni v počtu lidí, které máte, pokrýt celý okres a hlídat i vesnické zábavy?
Na všechno musí být lidi a je pravda, že jich je málo. Není to ale jen otázka policie. Musí se změnit i právní povědomí lidí, jinak bude na silnicích umírat stále více lidí.