„Z pěti procent na devět vzrostla DPH, zdražují pohonné hmoty. Zvýšení jízdného by to mělo pokrýt. Snížit deficit veřejné dopravy ale cílem nebylo,“ vysvětlil ředitel brodských technických služeb Zdeněk Endrle.

Důležité je, že více budou cestující platit pouze za jednotlivé lístky a permanentky. Jízdné placené čipovou kartou (ta stojí stokorunu) zůstává nezměněné – sedm korun pro dospělého a pět pro dítě.

Mince zdržovaly

„Rozdíl mezi cenou jednorázové jízdenky a cenou při platbě čipem tedy vzrostl ze dvou korun na tři. Cestující by to mělo dále motivovat k přechodu na modernější způsob, který se velmi osvědčil,“ řekl dále Zdeněk Endrle.

Čipové karty pomáhají odbavit cestující rychleji, nikdo nemusí lovit v peněžence drobné… To pomáhá plynulosti dopravy. Ačkoliv zpočátku byli lidé ke kartám nedůvěřiví, nyní by se jich uživatelé už neradi vzdávali. Stejný názor mají řidiči autobusů.

„Já zdražení moc nepocítím, bydlím v centru, a hromadnou dopravou proto moc jezdit nemusím. Ale mnozí lidé se zlobí, to víte,“ řekla Zdena Stejskalová, oslovená na zastávce. Její známá, stojící hned vedle, si pochvalovala, že jízda placená čipovou kartou zůstává stále stejně drahá – ona totiž čip vlastní.

Technické služby kromě MHD provozují i krytý bazén, veřejné WC, starají se o hřbitovy, letní koupaliště a zimní stadion. Přibyl jim také provoz autobusového terminálu.

INFOGRAFIKY

(kliknutím zvětšíte)