Ranní a odpolední dopravní špičku, kdy byly ulice okresního města plné aut, střídaly během dopoledne a časného odpoledne chvíle naprosté volnosti a dopravní propustnosti všech silnic, kruhových objezdů a křižovatek.

„Od středy do pátku budeme dopravní situaci v Havlíčkově Brodě detailně sledovat a vyhodnocovat. Pokud zjistíme, že některá zvolená opatření nejsou funkční, změníme je,“ řekl šéf odboru dopravy havlíčkobrodské radnice Martin Stehno.

Brod bez nehod

Žádné podstatnější komplikace v Havlíčkově Brodě nezaznamenala ani dopravní policie. Vedoucí dopravního Inspektorátu David Jirák Deníku sdělil, že do šestnácté hodiny nedošlo v souvislosti s dopravními omezeními k žádné dopravní nehodě.

„Problémy byly pouze kapacitního rázu a na jednotlivých komunikacích. Doprava houstla na náměstí, v Žižkově ulici a také v Dolní a k ní přilehlých ulicích,“ konstatoval Jirák.

Od rána se ke křižovatce Masarykova - Humpolecká trousili lidé. Tabule s oznámením, že chodník je uzavřen, je nechávaly v naprostém klidu. „No, panečku jo! Tady to vypadá,“ komentovali situaci v centru města. Mnozí mají na aktivitu radnice, která se rozhodla částečně uzavřít Masarykovu ulici a na etapy rekonstruovat hlavní křižovatku, svůj názor. „Sice jsem do Brodu nezajížděla, ale projížděla kolem do Jihlavy. Řeknu vám, úplně mi to stačilo,“ poznamenala řidička z Chlístova. „Mně jenom zůstává rozum stát, že se radní rozhodli udělat další uzavírku. Dolní ulice je i bez toho přetížená, navíc se blíží Zahrada, v červnu pak ještě odstaví náměstí,“ kroutí hlavou. Podle jejího názoru měli peníze a odhodlání věnovat raději na dodělání další části obchvatu. „Brodu by se tím ulevilo,“ myslí si.

Redakční auto Deníku vyrazilo na místní objízdné trasy, ale také na objížďky určené pro kamiony nad 7,5 tuny, před desátou hodinou dopolední.

Kamiony objížďku dodržovaly

Sledovali jsme chování řidičů nákladních souprav u Štoků, kde je dopravní značení odklánělo na třicet kilometrů dlouhou objížďku přes Přibyslav. Z deseti sledovaných kamionů odbočilo devět. Do Přibyslavi jely bez sebemenších problémů necelých dvacet minut.

Objízdné trasy v Havlíčkově Brodě byly až do přibližně čtrnácté hodiny třicáté minuty volné a dobře průjezdné. Kolem patnácté hodiny se ale vše změnilo a hustota dopravy, zejména pak v Bělohradské ulici, která spojuje autobusový terminál s centrem města, výrazně narostla. Desítky aut v kolonách jely krokem, místy i několik minut stály.

Nastavení a volbu všech objízdných tras provedl projektový manažer společnosti Skanska. Potvrdil to mluvčí společnosti Jan Hrabovský. „Obvykle si na tuto činnost najímáme specializovanou firmu, Havlíčkův Brod je však výjimkou,“ připustil Hrabovský. Martin Stehno doplnil, že variant objízdných tras bylo několik. „Ta, která platí, je asi šestá v pořadí,“ vysvětlil Stehno.

Jaromír Kulhánek, Erika Nováková