Důkazem je text smlouvy o spolupráci, respektive o spolufinancování, mezi havlíčkobrodskou samosprávou a jihlavským ředitelstvím silnic a dálnic, který mají v současné době na stole příslušné výbory brodského zastupitelstva. V průběhu příštího zasedání se zastupitelé k textu smlouvy vrátí a měli by rozhodnout, zda ho schválí, nebo ne.

„Pokud tuto smlouvu zastupitelstvo v Havlíčkově Brodě potvrdí, postoupíme aktualizovaný investiční záměr Ministerstvu dopravy. To rozhodne, jakým způsobem, a hlavně jakým tempem bude ve věci přípravy výstavby jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu postupováno dál,“ uvedla Marie Tesařová, ředitelka jihlavského ředitelství silnic a dálnic.

„V současné době je dokončena dokumentace určená pro stavební povolení. Ta byla výrazně aktualizována redukcí technických parametrů, co do počtu, ale i rozsahu jednotlivých stavebních objektů,“ řekla Tesařová.

Výrazná redukce nákladů

„Naším úkolem bylo výrazným způsobem zredukovat stavební náklady spojené s výstavbou obchvatové komunikace. A to se podařilo ve srovnatelné cenové úrovni roku 2008. V tuto chvíli hovoříme o částce necelých tří set milionů korun, přičteme–li i podíl města Havlíčkova Brodu,“ konstatovala ředitelka Tesařová.

Zmíněný finanční podíl města by měl podle místostarosty Havlíčkova Brodu Libora Honzárka dosáhnout výše pětapadesáti milionů korun.

„Výstavba jihovýchodního obchvatu města, byť v jiné podobě a trase, než bylo původně projektováno, je i nadále prioritou stávajícího vedení města,“ prohlásil Honzárek.

Aktualizovaný a výrazně zredukovaný investiční záměr teď počítá s trasou obchvatové komunikace vedoucí zhruba v linii lokalit Selské jizby, Baštínova, Termesiv a dále severním směrem.

Stejně tak počítá s novým křížením v oblasti stávající brodské obalovny.

Připomeňme, že původní projekt jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu byl rozpočtován na více než dvě miliardy korun. „V této době je velmi důležité, že příprava výstavby, byť postupuje dopředu velmi klopotně, nebyla zastavena, nebo pozastavena, tak jak se to už stalo u jiných dopravních staveb v České republice,“ zdůraznila Marie Tesařová.

O termínu zahájení výstavby jihovýchodního obchvatu se podle jejího vyjádření nedá v tuto chvíli ještě vůbec hovořit.

Jaromír Kulhánek, Libor Blažek