Z údajů, které má Deník k dispozici, vyplývá, že prozatím nejvíce peněz za volební kampaň vynaložili kandidátka KDU–ČSL Michaela Šojdrová a kandidát TOP 09 Zdeněk Nováček.

„Rozpočet se pohybuje kolem tří set tisíc korun. Kampaň financuji z vlastních prostředků, ale také z prostředků sponzorských,“ uvedla Šojdrová.

„Ano, TOP 09 moji kampaň financuje. Každému z našich senátních kandidátů bylo přiděleno dvě stě tisíc korun, a navíc jsme k dispozici dostali i materiály, které straně zůstaly po minulých volbách. Já se ale na kampani finančně podílím také. V úhrnu bychom se měli dostat na zhruba tři sta tisíc korun,“ upřesnil Nováček.

Komunisté pro změnu podpořili svého kandidáta, kterým je Stanislav Veselý, částkou dvou set tisíc korun. „Volební kampaň financuje strana, ale protože ještě v kampani jsme, nejsem schopen přesnou sumu určit. Zmíněných dvě stě tisíc korun ale zcela určitě nepřesáhne,“ konstatoval Veselý.

Kandidáti ČSSD, ODS a Věcí veřejných výši nákladů spojených s vlastní senátní volební kampaní ještě neznají. „Moje předvolební kampaň je zcela financovaná ze zdrojů ČSSD. Kampaň ještě není ukončena, takže hovořit o součtu výdajů s ní spojených je zatím předčasné,“ nechal se slyšet sociální demokrat Jaromír Strnad. Ve stejném duchu hovořil i Ladislav Exner z Věcí veřejných.

„Svoji kampaň jsem pojala jako kampaň kontaktní, téměř bez billboardů a podobných nákladných reklamních nosičů. Část kampaně svšem svým kandidátům financuje ODS, zbytek já ze svých vlastních prostředků. Přesné náklady budu znát po skončení kampaně a zveřejním je, bude–li o to zájem,“ řekla Lucie Talmanová.

Výhradně za své peníze uskutečňují volební kampaň například Olga Zubová, předsedkyně Demokratické strany zelených, monarchista Josef Mrocek, nebo Milan Vodička ze Strany svobodných občanů.

Peníze i med

S kuriózní odpovědí přišel nezávislý kandidát Oldřich Doležal. „Moje předvolební kampaň stála zatím 25 tisíc korun a 20 kilogramů medu,“ zareagoval doslova Doležal. Poměrně nízké náklady související s volební kampaní nepřekvapily politologa Pavla Plíška.

„Šetřit musejí nejen strany, ale také jejich dřívější sponzoři. A kromě toho by v současné době bylo politicky velmi neprozíravé dráždit voliče, které tíží bezprostřední dopady ekonomické krize, nějakými astronomickými částkami,“ uvedl Plíšek.

Dodal, že některé stranické sekretariáty jsou do jisté míry finančně velmi vyčerpány. „Jsou to zejména sociální demokraté a lidovci, kteří z výsledků sněmovních voleb neprofitovali,“ dodal Plíšek.