Tři největší tuzemští mobilní operátoři už týden neumožňují dobití kreditu přes terminály sázkové kanceláře Sazka. Situace kolem Sazky navíc nenasvědčuje tomu, že by se uživatelé mobilních telefonů mohli těšit na brzké obnovení této oblíbené služby.

„Zákazníkům se toto omezení nelíbí, nejhůře jsou na tom starší lidé, kteří jsou zvyklí, že stačilo, když nám nahlásili telefonní číslo. Pro ně bývá dobíjení přes kupony složité. Někdy po nás chtějí, abychom jim telefon rovnou přes kupon nabili. Kuponů je pořád ještě málo. Třeba od Vodafonu máme kupony za pět set korun, o které není zájem. Podobné je to u kuponů od T-Mobile za čtyři sta korun. Většina lidí dobíjí nejnižší možnou částku - dvě stě korun. Ještě je možné dobíjet kredit třeba přes bankomaty, ale to neumí každý,“ komentovala reakce zákazníků na zrušení dobíjení kreditu přes terminály Sazky Irena Brožová, která pracuje v tabáku Relay na havlíčkobrodském vlakovém nádraží. Podobná situace je i v dalších havlíčkobrodských provozovnách.

„Většina lidí o tom ví, berou to s klidem, i když se jim to moc nezamlouvá. Teď už máme dobíjecích kuponů dost. Největší zájem je o ty v hodnotě dvě stě a dvě stě padesát korun,“ informovala prodavačka z tabáku Geko, který sídlí v havlíčkobrodské pobočce supermarketu Kaufland. Denně sem kvůli kreditu chodí desítky lidí.

Smůlu mají také ti, kdo jsou zvyklí nabíjet kredit na pobočkách České pošty, i ony využívají terminálu Sazky. I přes to je v Havlíčkově Brodě možné dobít kredit mobilního telefonu přes terminál.

Šance na náměstí
„U nás kredit dobíjíme, jsme připojeni na jiný terminál. Máme to i vylepené na dveřích, lidé o tom ale moc neví. Většinou si přijdou pro kupony a pak teprve zjistí, že si u nás mohou rovnou nabít,“ potěšil všechny, kteří postrádají tuto službu, prodavač z tabáku na brodském Havlíčkově náměstí.

AUTOR: Zuzana Klementová