VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak na krizi turistiky? Řešením by mohli být třeba klienti z Polska

Havlíčkobrodsko - Bydleli tu členové slavné kapely Nazareth, Čechomor, Miroslav Donutil nebo Dominik Hašek. Havlíčkobrodský hotel Brixen, který je od března 2010 v soukromých rukou, si za léta, kdy funguje, stihl vybudovat velmi slušné renomé.

15.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Matej Slávik

Úbytek návštěvníků je však prý znát, a to hlavně na firemní a hotelové turistice.
„Na tuto klientelu se zaměřujeme nejvíc. Soukromí zákazníci zabírají jen menší procento našeho obratu, ale právě to chceme změnit,“ říká provozovatelka hotelu Lenka Čeplová. Brixen ve svých útrobách povětšinou vítá především obyvatele České kotliny, ale i procento zahraničních návštěvníků je zde poměrně vysoké.

„Dá se říci, že tu cizinci činí asi 35 procent našich zákazníků, domácí turisté zbytek. Naopak délka pobytu se přesněji vyčíslit nedá, je velmi různá. Dá se ale říci, že povětšinou se u nás klienti ubytovávají zpravidla jednu až tři noci,“ zalovila v paměti Čeplová.
Ta zároveň přiznává, že v poslední době je přece jen úbytek turistů znát. „Samozřejmě pokles je vidět jak na kongresové turistice, tak firemní. Společnosti tolik neškolí, nebo stahují své akce místo dvoudenních na jednodenní. Ani v současné době nemáme stoprocentně plno, ale co není dnes, může být zítra nebo pozítří,“ podotkla s úsměvem provozovatelka hotelu.

Je tedy třeba hledat recept na zvýšení návštěvnosti. Jednou z cest by prý mohlo být větší zaměření na soukromou turistiku. „Pokoušíme se oslovit cestovní kanceláře jak v České republice, tak i v zahraničí. Například v Německu nebo Polsku,“ doplnila Lenka Čeplová. Podle ní je v tomto směru právě Polsko pověstným polem neoraným.

Ale existují i další možnosti. Každý, kdo si dnes pustí internetový prohlížeč nebo se přihlásí do emailu, má před očima takřka záplavu slevových nabídek na různých portálech . Zprvu možná poněkud opomíjená alternativa si však hlavně v posledních měsících našla cestu na výsluní.

Slevy jsou hitem
„Je to hit poslední doby, a to jsou různé slevové portály. Ani jsem nedoufala, že to může mít celkem úspěch. Za poslední dva týdny se prodalo skoro padesát poukazů, to znamená zhruba sto osob. Jsou to převážně lidé středního věku, soukromí turisté. Ti se zaměřují hodně na památky, v kurzu je Telč nebo Kutná Hora. V nejbližší době budeme podobné akce opakovat a zaměříme se na cykloturistiku. Vždyť Vysočina je tak krásná,“ dodala na závěr provozovatelka hotelu.

Autor: Jakub Janáček

15.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Adam Hurych, Havlíčkův Brod, 4.8. 2017, 3 470 g
8

Právě se narodili. Podívejte se

Jak reklamovat koupený dům či byt

Vzala stopařku a přišla o pěněženku

Havlíčkův Brod - Brodští policisté vyšetřují případ krádeže, kterou má zřejmě na svědomí dosud neznámá stopařka. K incidentu mělo dojít ve čtvrtek 17. srpna.

Tvrdohlavě kráčím proti proudu

Žďár nad Sázavou /ROZHOVOR/ – Ještě během vysoké školy začala rodačka ze Žďáru nad Sázavou Michaela Horáková (25) budovat své sny, oprostila se od stereotypní společnosti a založila vlastní architektonické studio. K tomu přišla tento rok s vlastní módní značkou Mishe.

Dobrohostov opět naservíroval porci dobré muziky

Dobrohostov - Magické prostředí letního parketu v Dobrohostově opět přivítalo festival Stock Dobrohostov. Největší přehlídka regionálních kapel z Vysočiny přinesla nadupaný program a dobrou atmosféru. Tahouny letošního ročníku byly kapely Krausberry, Morava nebo Šohajka.

OBRAZEM: Úroda na Sádku je nejlepší za pět let. Suchu navzdory

Vysočina /ROZHOVOR/ – V nejzápadnější a nejvýše položené viniční trati Znojemské podoblasti právě dozrávají hrozny. Pro vinaře Lubomíra Lampíře z Vinařství Sádek u Kojetic a jeho spolupracovníky tím začíná jedno z nejnáročnějších období. Hrozny ze Sádku i z ciziny se začnou měnit v burčák a následně i ve víno. Vedla k tomu náročná sezona, která nejspíš přinese výjimečnou úrodu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení