Cestující na Vysočině čeká od července překvapení. Linkové autobusy změní logo, místo Veolie bude cestující přepravovat společnost Arriva.

„Společnost Veolia Transport Central Europe (VTCE) se stala součástí skupiny Arriva po akvizici firmou Deutsche Bahn, mateřskou společností společnosti Arriva. Společnost Arriva je odpovědná za regionální služby firmy Deutsche Bahn v oblasti přepravy cestujících mimo Německo, a klade si za cíl dosáhnout růstu na trzích přepravy cestujících po celé Evropě," informuje za akciovou společnost Veolia Transport Česká republika personální ředitel Ivo Novotný.
Hodnota transakce nebyla zveřejněna, ale roční tržby společnosti VTCE ředitele Novotného za rok 2011 činily 252 milionů eur. Společnost VTCE zaměstnává více než 6 300 lidí a provozuje zhruba 3 400 vozidel v přibližně 60 depech rozmístěných v šesti zemích.

Její hlavní činností je poskytování služeb autobusové dopravy na úrovni městské a regionální.
Společnost VTCE poskytuje v České republice i další doplňkové služby v oblasti přepravy cestujících, včetně meziregionálních linek, dálkových a mezinárodních linek, školní, charterové a podnikové dopravy a regionální železniční dopravy.

„Změnil se vlastník a společnost Veolia Transport bude k 1.7.2013 měnit jméno na Arriva. Například společnost Veolia Transport Východní Čechy se změní na Arriva Východní Čechy," upřesňuje ředitel Novotný.
V České republice je společnost VTCE lídrem na trhu autobusové dopravy. Svoje služby poskytuje v okolí Prahy, Ostravy a Teplic, kde provozuje asi 1600 vozidel a zaměstnává více než 2600 lidí. Díky akvizici vstoupí společnost Arriva na český trh železniční dopravy s působností na severní Moravě.

Důležitou informací podle personálního ředitele Novotného skutečnost, že pro lokální dopravní společnosti a hlavně pro cestující by se kromě změny obchodní jména společnosti nemělo nic měnit. Regionální  řidiči autobusů  například na Havlíčkobrodsku  žádné velké změny rovněž nečekají.

„Změní se jen logo, ostatní zůstane tak. Budeme mít pořád nízkénízké platy, spoustu přesčasů, velkou zodpovědnost. Vedení na nás bude tlačit ohledně stále vyšších úspor pohonných hmot na autobusech, které mají být podle vedení, dokonce ještě vyšší, než garantuje výrobce, což je logicky nemožné," konstatují oslovení šoféři, kteří si nepřejí být jmenováni.

Generální ředitel David Martin o nedávném růstu společnosti Arriva prohlášuje: „Akvizice nám pomůže dosáhnout stálého růstu a rozvoje celé naší organizace. Nedávno jsme vybudovali a upevnili vedoucí pozici v nových klíčových rozvinutých trzích, včetně Švédska, Nizozemí, Dánska a Velké Británie. Abychom mohli dodávat své služby na tyto trhy i stávajícím zákazníkům, investovali jsme značnou část prostředků do našeho vozového parku a vynaložili 468 milionů eur na nové autobusy a vlaky. Jsme potěšeni, že máme nyní ohromné příležitosti na trhu osobní dopravy v Evropě a že naše zkušenosti a schopnosti poskytují společnosti Arriva unikátní příležitosti. Prokazatelným způsobem přinášíme výnosy akcionářům a pomáháme měnit způsob přepravy cestujících."