Místní lidé začínají využívat jízdní kola nejen k vyjížďkám po okolí, ale ve značném počtu také k nákupům a podobně.

Cykloturisté samozřejmě město neminou s následnou návštěvou pamětihodností nebo restauračních a občerstvovacích zařízení. A v tomto případě dochází ke kuriózní situaci při „parkování" jízdních kol.

Do kovových stojanů zhotovených na zakázku při nákladné rekonstrukci Havlíčkova náměstí (cena jednoho stojanu je vyčíslena na 15 636 korun), lze postavit pouze tři jízdní kola. To čtvrté je už nutné opřít o strom, přesněji o dřevěné kůly zaručující rovný růst stromu. Drahý kovový stojan má totiž jednu zásadní chybu. Ten, kdo jej navrhoval, opomenul, že řídítka mají určitou šířku, která nekopíruje vzdálenosti mezer pro upevnění předního ráfku kola.

Obtížné je i zabezpečení kola proti krádeži. Ne zrovna levné konstatování dané skutečnosti.

Jaroslav Švanda