VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jsem čtyřprocentní menšina

Havlíčkův Brod - Vysvětluji, že tak je tomu proto, že jsem jediný z pětadvaceti členného zastupitelstva města Havlíčkova Brodu, kdo má jiný názor na trasu jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu, tu stále prosazovanou nazývám pitomostí.

15.1.2016
SDÍLEJ:

Jiří ČáslavskýFoto: DENÍK/Nela Kyselová

Obchvat nebude stát 150 miliónů, ale nejméně 10 krát tolik. To je hodně peněz. Dost na to, abychom dumali, zda 20 let starý projekt neztratil nic na perspektivnosti a dopřáli si svobodu nových pohledů a hledali ty racionální. No nic! Havlíčkův Brod obchvat dost potřebuje. Současný ministr dopravy nebude, jak jeho slibující předchůdci, a už jistě startuje buldozery. Bohužel, trochu spadne brada občanům bydlícím třeba blízko Masarykovy ulice, protože zcela zásadně se provoz na této silnici nesníží. Lidickou a Masarykovu budou nadále zásobovat kolony vozidel ze směru Humpolec. A nemám fantazii, jakou dopravní značkou ze směrů Praha a Jihlava donutíte například kamiony, aby byly přinuceny použít obchvat, který bude delší kilometricky i jízdní dobou. Tedy pokud nepojedou na Pardubice, pro ty to řešení bude. Ale romantická trasa to bude – „hory doly".

Nebojte se, nyní se již nic nestane. Toto píši jen jako nekrolog nad svou mnohaletou (6 let?) snahou, aby za hodně peněz bylo i hodně muziky. Zastupitelstvu jsem svoje řešení obchvatu několikrát předložil, ale nestálo nikomu ani za úvahu. Nekonzultoval jsem to s žádnými vyššími, třeba krajskými orgány, protože jsem si myslel, že město má dostatek vlastních kompetentních výborů a hlavně jsem se zabrzdil, abych sebeméně neuškodil Havlíčkovu Brodu tím, že bych z něho mohl udělat potížistu. Nicméně, laskavý čtenář dovolí, pokud dočetl až sem, že se může o mém, dnes již archivním návrhu dovědět vše na stránkách www.zmenaprohavlickuvbrod.websnadno.cz.

S tématem silničních obchvatů měst vstupuje i více pohledů na dopad těchto vymožeností. Když se obchvat podaří, tak zcela vyřeší svízele s automobilovým provozem. Ale i tato mince má dvě strany. Pro jenom projíždějícího se městečka obdařená obchvatem, a to i ta větší, jako je třeba Kolín, zcela vypaří z povědomí. Takto „zmizely" například Moravské Budějovice, Česká Bělá, Habry, Golčův Jeníkov. Čáslav ne, té vykukuje kousek věže. Důvod, proč se o tomto aspektu zmiňuji je, že jsem slyšel o záměru jihozápadního obchvatu Havlíčkova Brodu, pojatého značně rozšafně přes Sázavu až někde mezi Perknovem a Okrouhlicí. A byli bychom také fuč!

Jiří Čáslavský, zastupitel, Změna pro Havlíčkův Brod

Autor: Redakce

15.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Politika je v kraji pánská jízda

Základní škola Konečná se zapojila do celorepublikové akce Rosteme spolu se stromy.

Školní zahrada se změní v místo relaxace i vzdělávání

Radek Koten (SPD): Jako jediná strana prosazujeme přímou demokracii

Vysočina /ROZHOVOR/ – Lídrem vysočinské kandidátky SPD (Svoboda a přímá demokracie Tomio Okamura) je v nadcházejících volbách do Poslanecké sněmovny Radek Koten. „Proč by nás měli lidé volit? Protože my máme odvahu říkat pravdu. Pojmenováváme věci tak, jak jsou. Neschováváme problémy za rádoby korektní slovíčka,“ říká politik z Vojnova Městce na Žďársku.

AKTUALIZOVÁNO

Ve Stranné u Telče usmrtil dítě zemědělský stroj

Vysočina – V pondělí 16. října se ve vsi Stranná na Jihlavsku stala velká tragédie. Došlo tam k dopravní nehodě při níž zemřelo nezletilé dítě.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení