Křižovatku silnic I/34 a I/37 řídí od listopadu loňského roku světelná signalizace, jedna z nejmodernějších v Česku.

Řidiči nevidí za roh

„Přechody pro chodce jsou tři. Řešení křižovatky je navrženo na 24hodinový provoz," popsal systém řízení křižovatky projektant Luděk Obrdlík.

Jenže pro některé chodce není nová křižovatka bezpečná dost. „Je to docela nebezpečné. Řidič zatáčející od Pardubic na Brodskou ulici vůbec nevidí chodce u kina na přechodu a ani chodec nevidí auto," popsal svoje zkušenosti například Vladislav Průcha. „Ano, asi pro auta bezpečná je, ale o přechodu od knihovny se toto říci nedá," posteskla si Bohumila Louvarová.

Radnice ve Ždírci nad Doubravou se rozhodla rychle jednat. Starosta Jan Martinec autorům obou připomínek za postřeh poděkoval. „Po dotazu u projektanta přistoupila realizační společnost k úpravě doby taktů křižovatky. Chodci na přechodu na Brodské ulici budou mít delší dobu na překonání komunikace, a naopak vozidla, přijíždějící od Pardubic a jedoucí na Havlíčkův Brod, budou muset o několik vteřin déle čekat na zelenou," popsal současnou situaci na křižovatce starosta Martinec a zdůraznil, že město má nadále zájem o připomínky ze strany chodců, protože jenom takto lze systém řízení křižovatky U Lázničků patřičně doladit.

„Celou křižovatku bude možné lépe řídit po zprovoznění širokopásmové kamery, která bude provoz monitorovat. To bude možné až za teplejšího počasí," dodal starosta.