Město do stavby investuje téměř milion korun. Komunikace bude nyní bezpečnější pro řidiče, ale i chodce.

Příběh ždírecké křižovatky, kterou řidiči označují za křižovatku smrti, neboť na ní došlo k několika smrtelným nehodám, se vleče léta. Je to právě radnice ve Ždírci, na níž dopadají nejčastější stížnosti na údajně špatně postavenou křižovatku, proto se ždírečtí radní snaží tento problém řešit a pohnout odpovědné úřady k činnosti.

„Firma DOSIP Servis, subdodavatel generálního dodavatele spol. PATRIOT Brno, už začala práce na světelném signalizačním zařízení na křižovatce silnic I/34 a I/37. Jedná se o firmu, která a má s problematikou bohaté zkušenosti," informoval starosta města Jan Martinec.

Stavba za miliony

Nejde ale o levnou akci. Jak upřesnil starosta Martinec, podle podané nabídky budou finanční náklady stavby činit téměř 5 milionů korun.

Celkové náklady stavby se tak vyšplhají na 5,2 miliony korun.

V tom je samozřejmě projekt, stavební a autorský dozor, z toho by měl SFDI (Státní fond dopravní infrastruktury) uhradit 4,491 milionů korun, město zhruba 0,7 milionů korun. Technické řešení problematické křižovatky je navrženo pro 24 hodinový provoz. „Jedná se o nejnovější typ světelně řízené křižovatky, která vyhodnocuje dopravní zatížení jednotlivých větví křižovatky a přechodů pro chodce. Na základě získaných informací je operativně uvolňován příslušný jízdní pruh, či přechod pro chodce. Přechody pro chodce budou celkem tři," popsal systém řízení křižovatky starosta Martinec a podotkl, že s ohledem na skutečnost, že se jedná o silnice I. třídy ve vlastnictví státu, je finanční spoluúčast města značná. „A to nepočítáme pravidelné roční provozní náklady, spojené se spotřebou elektrické energie, revizemi a servisem zařízení," zdůraznil starosta.

Řidiči projíždějící Ždírcem se ale zatím musejí připravit na výrazné dopravní omezení. „Od 1. listopadu bychom tedy mohli jezdit na smutně proslavené křižovatce bezpečněji. Lze jenom doufat, že vynaložené prostředky zásadně zvýší bezpečnost provozu," konstatoval starosta.