VYBERTE SI REGION

Most v Ledči čeká rekonstrukce

Ledeč nad Sázavou – Náročnou rekonstrukcí projde v letošním roce železniční most v Ledči nad Sázavou – směrem na Havlíčkův Brod.

25.1.2016
SDÍLEJ:

Mostní konstrukci nad silnicí II/150 směrem na Havlíčkův Brod čeká letos rekonstrukce. Autor: Deník/Štěpánka Saadouni

Souběžně s ní plánují Kraj Vysočina a město Ledeč také velkou opravu silnice II/150, která vede přímo pod mostem.

„Stavba leží na regionální jednokolejné neelektrizované železniční trati Čerčany-Světlá nad Sázavou v kilometru 33 a 178, v místě křížení s komunikací II/150 z Ledče nad Sázavou. Součástí stavby je i výměna železničního svršku a spodku," popsal místo stavby Marek Illiaš za státní organizaci Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Rekonstrukce mostu je podle Illiaše nutná, jelikož mostní konstrukce je v nevyhovujícím stavu. Je zkorodovaná, spodní stavba popraskaná a poznamenaná průsaky vody. Kolej je umístěna na mostnicích, upevněných přímo k hlavním nosníkům nosné konstrukce. Kromě toho zde kraj a město Ledeč plánují stavební práce dole na silnici II/150. Tato rekonstrukce by měla výrazně zvýšit kapacitu již zastaralé silnice. „Rekonstrukce železničního mostu je navržena tak, aby při rekonstrukci silnice II/150 Ledeč nad Sázavou mohly být na silnici pod mostem dodrženy normové parametry šířky a výšky," vysvětlil Illiaš.

V roce 2015 byla zpracována dokumentace k územnímu řízení. Městský úřad v Ledči nad Sázavou, odbor výstavby a životního prostředí vydal podle Illiaše souhlas v souladu s příslušným paragrafem stavebního zákona. „V současné době firma EXprojekt zpracovává dokumentaci ke stavebnímu povolení, která by měla být hotova v březnu letošního roku. Následně bude požádáno o stavební povolení. Předpokládaný termín stavby je červenec až listopad letošního roku," řekl Illiaš. Rekonstrukce mostu by měla stát více než 22 milionů korun. Kdo bude stavební práce provádět, není zatím podle Illiaše známo. „Až po odevzdání projektové dokumentace letos v březnu se bude připravovat výběrové řízení na zhotovitele," podotkl Illiaš.

S ohledem na to, že kromě rekonstrukce mostu se bude opravovat také silnice II/150, kterou financuje Kraj Vysočina, bude třeba stavební práce pečlivě plánovat. „Koordinace s Krajem Vysočina probíhá již od zadání přípravné dokumentace, to znamená od května loňského roku. Dle posledního jednání s Krajem Vysočina bylo dohodnuto, že z důvodu dodržení technologie provádění mostu, připravenosti obou investorů nelze provádět stavby SŽDC a Kraje Vysočina souběžně v roce 2016," zdůraznil Illiaš s tím, že posun rekonstrukce železničního mostu do roku 2017, kdy bude dokončena příprava stavby silnice ze strany Kraje Vysočina, je pro SŽDC nereálný i z důvodu ekonomických.

Letos má totiž dojít i k rekonstrukci mostu mezi kilometry 33 a 178 na trati Kácov – Světlá nad Sázavou, kde finanční prostředky na stavbu musí SŽDC vyčerpat v letošním roce.

„Dalším důvodem je, že most v Ledči byl již zařazen do ročního výlukového plánu 2016 včetně zajištění náhradní autobusové dopravy," zdůraznil Illiaš.

„Naší snahou i snahou Kraje Vysočina bylo docílit souběhu prováděných prací a zkrátit časový termín uzavírky silnice II/150, významného průjezdu směrem na Havlíčkův Brod, která bude muset být řešena nepříjemnou objízdnou trasou," informoval za město Ledeč nad Sázavou Jan Čepa, vedoucí odboru samosprávy.

Oprava mostu zabere čtyři měsíce

Jak následně vysvětlil, na základě společného jednání ohledně plánované rekonstrukce však SŽDC vysvětlila, že z hlediska technologie oprav železničního mostu nelze provádět obě stavby současně.

„Pro umístění kovové konstrukce mostu je bezpodmínečně nutné bezprašné prostředí a zároveň prostor pod mostem nelze z hlediska bezpečnosti práce užívat během jeho výstavby. Z tohoto důvodu by stavební úpravy a rekonstrukce silnice musely být prováděny až po zhotovení mostu. To není z časového hlediska pro rok 2016 reálné. Předpokládaná doba výstavby je totiž u železničního mostu čtyři měsíce a u silnice 3 až 4 měsíce. Na základě jednání se SŽDC bylo oznámeno, že příprava stavby proběhne začátkem června 2016, samotné práce by měly začít v červenci," popsal Jan Čepa podmínky stavby i průběh společných jednání. Nicméně řešení se našlo.

„Z výše uvedených důvodů bylo dohodnuto, že nejlepším řešením je rozdělení staveb na dvě samostatné akce, které budou provedeny postupně. V roce 2016 proběhne rekonstrukce železničního mostu SŽDC a následně v roce 2017 stavební úpravy a rekonstrukce silnice II/150 financované Krajem Vysočina," konstatoval Čepa.

„Stavby se nebudou realizovat souběžně. SŽDC potřebuje k realizaci z důvodu navrhované technologie stavby mostu volný a čistý prostor. Vlastní realizaci stavby zahájí po ukončení výběrového řízení, předpoklad 1. července letošního roku. Délku stavby odhadují na zhruba 4 měsíce. Až poté by mohla být zahájena realizace stavby silnice II/150, jejíž předpokládaná doba výstavby je tři až čtyři měsíce. I z důvodu dopravní obslužnosti území se jeví vhodnější rozdělit uzavírku na kratší intervaly ve dvou letech," potvrdila informace za Kraj Vysočina mluvčí Jitka Svatošová.

Autor: Štěpánka Saadouni

25.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vítězkou kola je Jana Satrapová

Havlíčkův Brod – Již tradičně se začátkem fotbalového podzimu či jara se v Deníku rozebíhá E.ON TIPLIGA.

Žalobce pod tlakem: Před domem v Rančířově kdosi nechal ruční granát

Jihlava – Před domem jihlavského státního zástupce Jiřího Moravy v Rančířově se v pondělí ráno našel vojenský granát.

Přibyslav: Dopravní hřiště je v provozu

Přibyslav - Přibyslav má nové dopravní hřiště. Už dnes ho děti hojně využívají, ale slavnostního otevření se dočká až v září, v rámci Mlékárenských dnů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies