„Desátý ročník opět zvýšil svou úroveň jak v kvalitě výstupů účastníků, tak přednáškami a besedami hostů. Po letech, kdy si veřejnost jen těžko hledala cestu do sálu Staré radnice, tentokrát na některé přednášky a besedy přicházeli zájemci i opakovaně. Přesto máme stále na čem pracovat a co zlepšovat," uvedl na závěr akce Milan Pilař z obecně prospěšné společnosti Centrum Vysočina.

Podle slov hostů z řad novinářů a odborníků z Rakouska, Německa, Polska, Slovenska a Česka je úroveň letní školy, ale také její zaměření, výjimečné. „Byla jsem překvapena hloubkou dotazů, rozmanitostí uvažování a odvahou," sdělila po své přednášce Anna Durnová z Univerzity ve Vídni. Spokojený byl i Jan Čulík z Univerzity v Glasgow. „Přednáška se vyvinula ve velmi zajímavou diskusi, vynikající," Někteří byli spokojeni natolik, že se chtějí na další ročníky vrátit. „Těší nás, že Mariusz Szczygiel, kterého jsme se snažili pozvat několik let, slíbil, že přijede znovu a udělá pro účastníky workshop, totéž slíbila Petra Stuiber. Účastníci skupiny Tisk se tedy mají na co těšit," dodal Milan Pilař.

Další ročník bude podle jeho slov zajímavý i pro mladé lidi v dalších skupinách, pro které už nyní shání hosty. „Chceme jednat s vedením Českého rozhlasu a dalších celoplošných médií o těsnější spolupráci. Už v průběhu desátého ročníku jsme absolvovali řadu jednání. Navíc jsme se rozhodli rozšířit školu o další skupinu zaměřenou na fotografii," uzavřel Pilař s tím, že se zájemci o letní školu mohou už od podzimu hlásit na jedenácté pokračování, jehož hlavním tématem by měly být česko-polské vztahy. Partnery chtějí pořadatelé hledat také mezi médii v zemích střední Evropy.

Všechny přednášky a besedy desátého ročníku mohou zájemci zhlédnout v záznamu na adrese vysilamezive.cz.

Hlavními partnery týdenní školy v Havlíčkově Brodě jsou nadace Friedrich Ebert Stiftung, Česko-polské fórum, Rakouské kulturní fórum v Praze, Zastoupení Evropské komise v Praze, Polský institut v Praze, Slovenský institut v Praze a Velvyslanectví Spolkové republiky Německo.

Mediálními partnery akce jsou on-line deník Česká televize a Lidové noviny. Regionálními partnery Deník, Jihlavské listy, on-line deník Vysočina-news.cz a televize HBin. Dalšími partnery akce jsou město Havlíčkův Brod, Krajská knihovna Vysočiny v Havlíčkově Brodě, nakladatelství Fragment, Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod, Amylon a Pross.

Ondřej Rázl