To je po roce užívání nová cyklostezka z Přibyslavi do Sázavy. Během jediného měsíce se po ní projelo několik desítek tisíc cyklistů a bruslařů.

„Regionální rada regionu soudržnosti Jihovýchod  nechala během dvou měsíců, v srpnu a v září, umístit na cyklostezku sčítací zařízení, dále zde byl i celých čtrnáct dní přítomen člověk, který počty návštěvníků sčítal osobně," informoval starosta Jan Štefáček.

Nejvytíženější byla cyklostezka podle údajů z ROP Jihovýchod v srpnu a v září. V srpnu se po stezce projelo přes 23 tisíc osob, v září téměř 13 tisíc osob, přitom většina uživatelů cyklostezky projížděla ve směru od Přibyslavi. Jedna z častých uživatelů cyklostezky, Zdeňka Sedláková z Havlíčkova Brodu, si cyklostezku jen pochvaluje.

„Je to tady super. Snažím se sem jezdit dvakrát týdně, když je čas. Nikde v okolí není cyklostezka tak přehledná a pohodlná," konstatovala cyklistka.

Největší počet cyklistů a bruslařů projížděl podle sčítacího zařízení ROP po cyklostezce v neděli a ve středu, výrazně převažovali cyklisté, hned za nimi bruslaři na in-linech. Jen pro porovnání podle údajů ROP za srpen a září cyklostezkami podobného typu projelo po cyklostezce Přibyslav – Sázava 35 816 návštěvníků, po cyklostezce v Němčicích to byly přes tři tisíce, ve Vyškově asi 22 tisíc.

Stříbrná medaile ze soutěže

Je třeba zdůraznit, že přibyslavská cyklostezka se zúčastnila soutěže Projekt mého srdce a získala druhé místo," zdůraznil starosta města Jan Štefáček s tím, že město Přibyslav chce cyklostezku zachovat i nadále, hlavně pro sport.

Tudíž nehodlá podél cyklostezky budovat nějaké stánky s občerstvením, neboť se obává, že by se cyklostezka stala vyhledávaným místem pro různé milovníky alkoholu, kteří by mohli ohrožovat na cyklostezce bezpečnost a znečišťovat okolí.

Cyklostezka je dlouhá přes 9 kilometrů. Její převýšení je 56 metrů. Je na ní devět nových lávek, dvě odpočívadla, sedmnáct přejezdů lesních a polních cest a 1916 metrů zábradlí. Vede úvozy, po náspech, lesem i volnou přírodou, stále v blízkosti řeky Sázavy.

Křižuje ji hlavní železniční trať z Havlíčkova Brodu do Brna. Město Přibyslav se rozhodlo k výstavbě cyklostezky využít více než 100 let starou železniční trať, jejíž vlastník provoz pro vysoké náklady ukončil. Cyklostezka byla možností, jak návštěvníkům zachovat toto výjimečné místo. ROP podpořil stavbu částkou přes 20 milionů korun