Mezi nimi to může být například ta u Havlíčkovy Borové, konkrétně na křižovatce u Cibotína.

„Podle počasí odhaduji, že největší mrazy jsou již za námi a nyní budou díry na silnicích přibývat jak houby po dešti," podotkl Strýček.

K těm nejzdevastovanějším silnicím na Vysočině už dlouho patří komunikace mezi místní částí Světlé nad Sázavou – Beneticemi a obcí Vilémovice na Havlíčkobrodsku. Na tříkilometrovém úseku je jeden hluboký výmol vedle druhého. Probíhají i jednání mezi Krajem Vysočina a světelskou radnicí o tom, kdo silnici opraví a komu potom bude patřit.

„Již proběhlo první letošní jednání, na kterém jsme se domluvili, jak budeme pokračovat. V první řadě je potřeba se dohodnout s místními lesními závody, které silnici používají pro těžkou techniku při těžbě dřeva. Poté jsme ochotní komunikaci opravit a převést ji do správy světelské radnice," uvedl vysočinský radní pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jan Hyliš (ČSSD).

Výjimkou není, že Beneticemi projíždějí kamiony, které tam dovede navigace jako na nejkratší cestu z Ledče nad Sázavou do Světlé nad Sázavou.

Povrch silnice byl naposledy opraven v roce 1988 a od té doby se jen provizorně látají vymleté díry. Kvůli stavu vozovky byla snížena nejvyšší povolená rychlost na třicet kilometrů za hodinu. Například dojezd sanitních vozů do Benetic tak může v zimě trvat více než čtyřicet minut.