Sice už to není tak zábavné čtení jako dřív, to se u nás v létě objevovaly vozy ještě se státními poznávacími značkami začínajícími tak trochu i „exotickými" kombinacemi písmen, připomenu například FM, PT, DC, KM, TC, NA či SY, ale i tak mě to sledování značek pořád baví. S nadsázkou se dá říct, že si v tu chvíli dělám takový malý osobní průzkum cestovního ruchu. Nemohl jsem si tedy nevšimnout, že se letos, třeba v okolí Velkého Dářka, začaly hojněji objevovat i jiné české značky, než ty s obvyklými áčky, béčky, esky a éčky. Laicky z toho vyvozuji, že dovolená v tuzemsku začíná být opět vyhledávaná a populární. Něco mi ale říká, že bych měl slova vyhledávaná a populární, vzhledem k tomu, co se teď děje v cizině, nahradit spíš slovy bezpečná nebo bezpečnější. Netěší mě to, ale třeba se už brzy dočkáme i toho, že reklamní slogany cestovek budou lákat nejen na slunce, vodu a vzduch, ale také na bezpečí…

jaromir.kulhanek@denik.cz