Ve dvou konvojích vyjely v sobotu dopoledne z havlíčkobrodského vlakového nádraží.

Zamířily plné prvních cestujících do Chotěboře, Bystřice nad Pernštejnem, Velkého Meziříčí, Jihlavy, Náměště nad Oslavou a Jaroměřic nad Rokytnou.

Právě tato města se totiž nechala inspirovat ideovou nabídkou Kraje Vysočina a u společnosti Railreklam si objednala pestrobarevné reklamní polepy. Prostřednictvím nich a také nových motorových souprav Region Shuttle firmy Stadler teď budou po celé Vysočině propagovat „samy sebe", popřípadě region, který reprezentují.

Přidají se další?

Myšlenka opatřit nové soupravy reklamními polepy se podle náměstka hejtmana Libora Joukla zrodila zhruba před dvěma lety.

„Částku, kterou uvedená města za tento způsob reklamy vynaložila, lze označit za vskutku dobrou investici. A to v porovnání například s bilboardy, které stojí pět šest tisíc měsíčně a stojí na jednom místě. České dráhy jim pronajaly plochy svých motorových souprav, mimochodem jde o plochu zhruba osmi až deseti obvyklých bilboardů, na deset let zcela zdarma. A vlaky budou křižovat celou Vysočinu," uvedl Joukl. Ten dodal, že lze nyní očekávat i zájem dalších měst kraje. „Myslím, že až jejich představitelé uvidí, jak polepy a vlaky vypadají, přidají se," pokračoval Joukl s tím, že reklamními polepy je možné opatřit ještě dalších sedm   souprav Region Shuttle, které po železnici na Vysočině také jezdí.

Ředitel společnosti Railreklam Alexandr Křížek poznamenal, že na každé soupravě jsou využity 104 metry reklamní plochy.

Vkusná reklama

„Polep jedné vlakové soupravy trval 18 hodin a zaměstnal tři nebo čtyři lidi. Předtím ale další lidé strávili řadu hodin nad grafickými návrhy, které jednotlivá města navrhovala a postupně ještě cizelovala. Myslím si ale, že výsledek je nádherný, a je jasným důkazem toho, že i reklama může být vkusná a krásná," podotkl Křížek.

Cestující, kteří se vydali oběma konvoji na první cestu vlaků RegionSpider, se těšili nejen z jízdy moderními soupravami, ale také pestrým doprovodným programem. Ten začal v Havlíčkově Brodě a pokračoval i na některých nádražích, kterými vlaky projížděly.