S ohledem na ekonomickou situaci dávají turisté mnohem častěji přednost dovolené v tuzemsku, kdy na prvním místě je nejen kvalita ubytování, ale i cena, konstatuje Renata Rejchartová z Informačního centra v Chotěboři.

V současné době má chotěbořské infocentrum už plné ruce práce  s prováděním aktualizací ubytovacích kapacit na území Chotěboře, jeho místních částech i v obcích z nejbližšího okolí. „V nabídce jsou jak soukromé penziony, tak i ubytovny. K nejznámějším patří například rekreační středisko Geofond. Nejčastější požadavek turistů je hlavně bydlet levně a mít při tom možnost přístupu k různým pamětihodnostem nebo k atraktivním přírodním lokalitám,“ říká pracovnice chotěbořského infocentra. Ve srovnání s minulými lety se zájem turistů o ubytování na Vysočině mnohonásobně zvýšil. „Turisté chtějí Vysočinu poznat, požadují od nás typy na zajímavé výlety,“ upřesňuje Rejchartová.

Proto si chotěbořské infocentrum připravilo hned několik nových turistických brožurek se speciální nabídkou výletů pro děti a pro dospělé jak na Chotěbořsku a nejbližším okolí, tak i v nedaleké Čáslavi.

Pestrá nabídka

„V současné době provádíme rozsáhlou aktualizaci ubytovacích kapacit. Ty samozřejmě musejí mít určité parametry. My turisty samozřejmě upozorníme na určité skutečnosti, například, jestli se jedná o lepší penzion či ubytování spíš spartanského typu, aby se zájemce o ubytování mohl rozhodnout včas a nebyl nemile překvapen až na místě cenou nebo způsobem ubytování,“ zdůrazňuje Rejchartová.

Pro turisty si infocentrum letos v rámci novinek připravilo třeba obrázkovou brožuru nazvanou Procházka městem, kterou podle Rejchartové ocenila i Asociace novinářů. Brožura zachycuje jak historii města a významné stavby, tak i podrobnou mapu. Pro děti infocentrum nabízí například stolní hru nazvanou za pokladem loupežníka Mikše, která hráče provede poutavým údolím řeky Doubravy.

Příklon k cestování po českých zemích na úkor výjezdů do zahraničí se stal pro Čechy během krize typický.
Podle údajů Českého statistického úřadu, který pod pojem dovolená zahrnuje cestu o čtyřech a více nocích, se počet tuzemských dovolených loni zvýšil o milion na 5,9 milionu. Dovolených v zahraničí bylo naopak meziročně o půl milionu méně, celkem 4,5 milionu.

Tuzemskou dovolenou se snaží podpořit státní agentura CzechTourism mediální kampaní za 70 milionů korun.