V celkovém srovnání je v souladu s žádostí Kraje Vysočina a po dohodě se zástupci obcí proti roku 2018 počet spojů mírně navýšen. České dráhy vypraví na Vysočině v pracovní dny v průměru 382 regionálních spojů, o sobotách 259 a nedělích 245, což představuje v průměru 345 vlaků denně. „Zavedení pravidelného hodinového intervalu mezi Havlíčkovým Brodem, Chotěboří, Ždírcem nad Doubravou a Hlinskem v Čechách výrazně zrychlí cestování do Pardubic a zlepší se přestupní návaznosti v Havlíčkově Brodě na rychlíky směru Praha-Brno,“ přibližuje hlavní změny na trati 238 hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.

Zřejmě už bylo na čase provést na pardubické trati podstatné změny. Trať na Pardubice patřila u cestujících k těm nejméně oblíbeným. Obce ležící podél trati trápila špatná dopravní obslužnost ve večerních hodinách. Další cestující označili jízdu po této trati za celodenní výlet pro důchodce a chtějí zpět rychlíky.Hlavně nedostatek večerních spojů na trati Pardubice - Havlíčkův Brod, ztížil život cestujícím v mnoha obcích. „U nás byly rychlíky nahrazeny spěšnými vlaky, které v obci Sobíňov zastavují. Naopak rychlíky u nás nestavěly, tím pádem jsme dokonce některé spoje získali, zlepšila se hustota spojů o víkendech, ale problém je naopak ve všedních dnech," postěžoval si už loni sobíňovský starosta Miloš Starý.

"Zlepšila se sice kvalita vozů, ale jízdní řády prořídly, jízdné je drahé a systém slev příliš složitý, návaznost spojů často problematická. To vše vede k odlivu cestujících, a to mě mrzí," konstatoval například Jiří Pykal manažer ekofarmy.

“Na trati 212 Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou – Čerčany dochází jen k drobným posunům. Dopolední vlak z Čerčan do Ledče nad Sázavou (Os 9225) přijede do Ledče nad Sázavou o 23 minut později, nově s odjezdem z Čerčan v 7:33 a příjezdem do Ledče nad Sázavou v 9:41. Změna je vyvolána požadovaných posunem vlaku na území Středočeského kraje. Časové polohy a datová omezení ostatních vlaků se nemění,” informuje mluvčí ČD Radek Joklík.

Správa železniční dopravní cesty plánuje také rozsáhlé výluky na tratích 212 Světlá nad Sázavou – Čerčany a 240 Brno – Jihlava s nutností náhradní autobusové dopravy podle výlukových jízdních řádů. Ve vozidlech řady 841 RegioSpider je cestujícím k dispozici připojení k internetu prostřednictvím Wi-Fi. Na pokladnách ČD lze zakoupit regionální jízdní řád pro Kraj Vysočina, nový jízdní řád je pak dostupný i na internetových stránkách SŽDC, v aplikaci IDOS i dalších vyhledávačích spojení na internetu.

Tratě, na kterých na území Kraje Vysočina nedochází k žádné změně a počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění:

• trať 224 Horní Cerekev – Pelhřimov – Tábor,
• trať 225 Havlíčkův Brod – Jihlava – Horní Cerekev – Počátky-Žirovnice,
• trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč – Slavonice,
• trať 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou – Kolín,
• trať 237 Havlíčkův Brod – Humpolec,
• trať 240 Jihlava – Třebíč – Brno,
• trať 241 Okříšky – Moravské Budějovice – Znojmo,
• trať 250 Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou – Křižanov – Brno,
• trať 251 Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě – Tišnov,
• trať 252 Křižanov – Velké Meziříčí – Studenec.