VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Youtubeři točí videa pro ACO

Přibyslav – Youtubeři. Fenomén, který se v posledních letech objevuje čím dál více.

25.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrašní foto.Foto: Archiv

Jde o mladé lidi, kteří si na YouTube založí vlastní kanál a nahrávají na něj videa, kde vystupují jako hlavní postavy a budují si velké publikum. Díky tomu se z youtubera může stát stejná celebrita, jako jsou ty největší filmové či hudební hvězdy. Tohoto potenciálu si všimla i přibyslavská společnost ACO Industries, která vzdělávání v technických oborech začala představovat mladým lidem právě pomocí youtuberů. Za projektem stojí youtubeři Denis Kubík a Vláďa Kadlec, kteří ve svých videích lidem vysvětlují například to, jak důležité je dobře si vybrat obor studia nebo že technické obory a řemesla mají zlaté dno.

Proč jste si vybrali zrovna přibyslavské ACO?
Denis Kubík: ACO je firma s přesahem, tedy krásný příklad toho, jak mohou zlaté české ručičky fungovat i v zahraničí. Většina lidí se s touto firmou setká v roli zákazníků, ale jako zaměstnavatel je společnost opravdu zajímavá a právě proto jsme si řekli, že to má smysl. Chceme upozornit na to, že jsou tady i jiné profese, než být youtuber.

Spolupracujete i s jinými firmami?
Vláďa Kadlec: Ano. Někdy jde o dlouhodobější spolupráci, jindy o jednorázovou. ACO nás zaujalo tím, že přišlo opravdu s originálním tématem. Myslíme si, že i od našich fanoušků se dočkalo dobré odezvy.

Kolik lidí vaše videa sleduje, tedy kolik máte takzvaných followerů?
DK: Já mám 340 tisíc lidí, přičemž většinou točím vtipná videa, takzvané pranky, tedy různé kanadské žertíky, které dělám jiným lidem.
VK: Já mám 240 tisíc odběratelů a točím videa ze svého života, například co dělám, kam cestuji a tak.

Znáte i jiné youtubery, kteří točí podobná videa pro firmy?
Oba: Co youtuber, to jiný přístup. Někteří berou jednu spolupráci za druhou, jiní si opravdu vybírají, další jsou zase striktně proti jakékoliv reklamě ve videu. My jsme někde na pomezí. Spolupráce jsou určitě fajn a je to způsob, jak se youtuberovi může alespoň částečně vrátit čas a úsilí, které do tvorby videí vložil. Každopádně fanoušci jsou na reklamu velmi citliví, nechceme je přehlcovat. Stále platí to, že naše videa jsou především zábavná a poskytují pro naše diváky inspiraci.

Jakým konkrétním způsobem mladé lidi oslovujete?
DK: Využíváme počítačovou hru Minecraft, kde hravou formou ukazujeme, že právě strojírenství může být zajímavé a zábavné. Stále můžete něco tvořit, stejně jako ve hře. Minecraft jsme hráli s fanoušky i na Dnech otevřených bran ACO.
VK: Chtěli jsme do typického youtuberského programu, které obnáší různé zábavné hry, přimíchat i něco tematického, aby to k celé firmě sedělo. I to je práce youtubera. Být flexibilní a umět se přizpůsobit.

Autor: Filip Brož

25.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Ilustrační foto

Petr Valdman: Domácí čistírny odpadních vod nejsou nelegální

Neznámý sprejer poničil vagon

Havlíčkův Brod - Policisté z obvodního oddělení Havlíčkův Brod pátrají po neznámém pachateli.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Do Brodu míří Legiovlak, ukáže jak cestovali legionáři

Havlíčkův Brod – Legionářské muzeum na kolejích se vrací z dvouměsíční cesty na Slovensku, aby navštívilo také Vysočinu. Od 17. do 22. října zakotví i v Havlíčkově Brodě.

Ždírec a Lučice už mohou využívat mobilní rozhlas

Havlíčkobrodsko – Od návrhu k činům. Zvýšit informovanost občanů se rozhodlo město Ždírec nad Doubravou. Zavedlo moderní službu s názvem mobilní rozhlas. První informace o mobilním rozhlasu zveřejnilo město v létě, nyní mohou zájemci tuto službu začít využívat. Stejně tak začíná provoz mobilního rozhlasu v obci Lučice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení