V důsledku rekonstrukce tamního železničního mostu je čekají objížďky v délce až patnácti kilometrů. Jedná se o železniční most ve směru na Havlíčkův Brod. Jeho rekonstrukce začala počátkem července.

„Až do 13. září platí úplná uzavírka silnice. Po ní bude, a to do začátku října, následovat ještě částečná uzavírka v trvání 21 dnů a provoz bude řízen pomocí semaforů," uvedla za ledečský městský úřad Petra Kalenská. Ve dnech 5. a 6. října bude silnice pod mostem opět zcela uzavřena a od 7. do 30. října vstoupí v platnost její další částečná uzavírka v trvání 24 dnů a provoz bude opět řízen pomocí semaforů.

Schválená objízdná trasa pro vozidla do 3,5 tuny a autobusy měří 14,8 kilometru. Objízdná trasa pro vozidla nad 3,5 tuny bude znamenat pro řidiče ujet na vyznačené objízdné trase z Ledče nad Sázavou do Ostrova dokonce až 37 kilometrů.

„Součástí stavby je výměna železničního svršku i spodku," shrnul stručně obsah rekonstrukce Marek Illiaš ze Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC).

Rekonstrukce mostu je nutná, protože mostní konstrukce je v nevyhovujícím stavu. Je zkorodovaná, popraskaná a poškozená průsaky vody.

Celá rekonstrukce bude podle Illiaše stát asi 22 milionů korun. Kromě rekonstrukce mostu opraví Kraj Vysočina i silnici II/150 vedoucí pod mostem.

„Proto je rekonstrukce mostu navržena tak, aby pod mostem na silnici bylo možné dodržet veškeré parametry výšky a šířky," zdůraznil Illiaš.

O postupu rekonstrukce mostu jednalo SŽDC s Krajem Vysočina už od loňského roku. Most se bude opravovat letos, protože, jak vysvětlil Marek Illiaš, při usazování nové konstrukce je třeba bezprašné prostředí, silnice se proto bude opravovat až v roce 2017.

Na letošní rok naplánovala SŽDC rovněž rekonstrukci dalšího železničního mostu, a to v úseku na trati mezi Kácovem a Světlou nad Sázavou.