Drzost evropských sociálních inženýrů už nezná mezí. Finské děti musejí být super geniální, když ve věku 16 let už vědí, co chtějí jednou studovat a co budou dělat třeba za 20 let. A to v kapitalismu, který nutí člověka být maximálně flexibilní a střídat profese třeba i po dvou letech. Fakt je, že člověk v šestnácti má nejvíc problémů sám se sebou. Víc než škola a budoucnost v zaměstnání ho zajímají zábavy, zda je dostatečně In a jaký má úspěch ve vztahu k opačnému pohlaví. Seznamy úřadů práce jsou plné lidí, kteří si v šestnácti špatně vybrali a dnes zjišťují, že se školou, kterou vystudovali, se na trhu práce neuchytí. Drzost evropských sociálních inženýrů je nebetyčná, stejně jako jejich nebezpečnost.

Tihle lidé se snaží nehotovým šestnáctiletým „frikulínům" (free, cool a in) namluvit, že život je nepřetržitý mejdan, kde se máme jen bavit. Dělat jen to, co se nám líbí, překážky nejsou od toho, aby se překonaly, ale aby nám byly odstraněny z cesty kýmsi druhým. Jakmile se objeví nějaká komplikace, pryč s ní, i kdyby to měla být práce a rodina. Sociální inženýři vychovávají z nových generací ubožáky chronicky závislé na zábavě, neschopné zvládnout vlastní život bez pomoci jiných, silnějších. Třeba o to jde. Jenže skutečný život vypadá jinak. Možná proto se už dnes psychiatrické ambulance plní lidmi, kteří nejsou opravdu duševně nemocní, ale jsou to neurotici neschopní snášet životní realitu.

Děti přece nesmí nikdo omezovat v přirozeném vývoji osobnosti. Hloupé pedagogy, kteří by po nich cokoliv chtěli, odvane čas a bude dobře. Nastane čas hlupců, kterým při výpadku proudu v počítači skončí život. Krásná doba, kdy zadarmo můžete ovládat masy a ještě to vydávat za pokrok. Ano, tam spěje vývoj lidstva. Tak Finsko, chutě do toho! Záměr je jasný, snížit IQ národa na průměr 80, aby byli ještě schopni pracovat, ale už ne moc myslet.

Vzhledem k tomu, že žijeme v zemi, pro kterou je západní Evropa vzorem, byť by porodila sebevětší hloupost, proč nebýt papežštější než papež. Budeme lepší než Finové, zrušíme u nás vzdělání úplně! Vždyť většinu českých puberťáků závislých na sociální sítí stejně škola nebaví. Stačí, když se budou umět podepsat na papír, který jim zajistí přístup k „výhodným" půjčkám, aby si za peníze, které nemají, mohli kupovat věci, které nepotřebují. A školní budovy, aby nepřišly nazmar, svěříme neziskovkám, které tam za dotace z EU zřídí komunitní centra. Zde „frikulíni" budou soutěžit v poslání SMS zpráv a v počítačových hrách. A učitelé by tam mohli roznášet brambůrky a kolu.

stepanka.saadouni@denik.cz