„Lidé, kteří bydlí na okraji vsi, slyšeli pořádnou ránu. Zvuk dolehl až na leštinské nádraží,“ říká Alena Zelená, jež v Leštině pracuje.

V protisměru naštěstí nejel vlak

„Nehoda trať zcela zablokovala, jeden z vagonů totiž přesahoval až do sousední protisměrné koleje. Můžeme děkovat, že po ní zrovna nejel vlak, jinak mohlo dojít k neštěstí,“ vysvětluje náměstek pro dopravu přednostky brodské uzlové stanice Josef Kaplan. Celá událost se tedy obešla bez jediného zranění. Z vagonů se vysypaly dřevěné klády a umělé ledkové hnojivo.

Přes neprůjezdný úsek museli být cestující přepravováni náhradní autobusovou dopravou. Další rychlíky později na neprůjezdnou trať ani nebyly vypraveny.

Vúterý 20. listopadu to na trati za Leštinou u Světlé vypadalo jako v úlu. Na místě pracovala více než dvacítka dělníků v oranžových vestách, po trati se pohybovali drážní i policejní vyšetřovatelé. Pracovníci s rozbrušovačkou uvolňovali úchyty, jimiž je poškozená kolejnice připevněna k pražcům. Ty totiž budou muset být na velkém úseku vyměněny. Alespoň jedna kolej byla uvolněna včera po půl deváté a mohly po ní na střídačku začít jezdit vlaky v obou směrech.

„Předpokládanou příčinou nehody je technická závada na jednom z vykolejených vozů. Vyloučena ale není ani vada na kolejích či selhání lidského činitele,“ uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. „Celková škoda dosáhla téměř pěti milionů korun. Z toho je škoda 3,8 milionu na železničním svršku a po 500 tisících na trolejích a na vozech. Utrpělo také zabezpečovací zařízení,“ dodává Neusar.

Podle oficiálních informací budou práce na jedné z kolejí probíhat ještě dnes. Pracovníci na místě však hovořili i o třech až čtyřech dalších dnech.