Jediné, co fotbalistům, kteří nyní vedou tabulku okresního přeboru Havlíčkobrodska, překáží, je bezprostřední blízkost náspu železniční tratě Havlíčkův Brod – Jihlava.

Míč v každém utkání nejednou spadne do kolejiště nebo dokonce odletí až za něj, do hustého křoví, vysokých kopřiv a trnitých šípků. Trať se v takovém případě musí přeběhnout tam a zpátky. Kdo pro zatoulaný balon běží, musí být na velkém pozoru, zda právě nejede vlak. V sobotním derby s Dlouhou Vsí míč odletěl na koleje, nebo dokonce daleko za ně, více než desetkrát. Nejednou pro něj na násep vyskočily děti ve snaze vrátit balon rychle do hry.

„Tato situace nemá řešení. I kdyby to někdo zaplatil, postavit vysoký plot nebo vysoce zavěšené sítě mezi naším hřištěm a tratí není možné z technických důvodů, žádné ocelové sloupy nesmí stát v ochranném pásmu trakčního vedení, ve kterém proudí vysoké napětí," vysvětluje Radek Kvarek, předseda tělovýchovné jednoty v Mírovce, který je mimochodem projektantem železničních tratí a tedy zná vyhlášky a předpisy. 

„Budeme dbát, aby pro míče do kolejiště nebo až za násep běhali jen dospělí, kteří budou dostatečně obezřetní a bedlivě se rozhlédnou," říká vedoucí fotbalového mužstva, Karel Heřmánek.  Pozornosti vskutku nezbývá, na zrekonstruovaném svršku vlaky jezdí bez dřívějšího hlomozu docela tiše.

Ivo Havlík