Zástupci druholigových týmů přišli s několika možnostmi. Jednou z nich je návrh žďárského hokejového klubu vrátit se ke třem skupinám. Model Trutnova, kdy by se soutěž rozdělila do pěti divizí po šesti týmech, na Českém svazu ledního hokeje odmítají.

Volání po změně se od druholigových klubů ozývá již delší dobu. Až nyní se však zdá reálné, že dojde ke změně. V uplynulém ročníku byla II. hokejová liga rozdělena do dvou skupin, v nichž byly týmy rozděleny nerovnoměrně. Ve skupině Západ bylo 17 mužstev, zatímco ve východní skupině pouze 11. Ačkoliv se jednalo o stejnou soutěž, v obou skupinách panovaly různé podmínky. A to chtějí od příštího ročníku kluby i svaz změnit. Musí se však najít řešení, které by vyhovovalo všem.

V současnosti existují dva modely, které připadají v úvahu. Rozšířit II. ligu ze současných osmadvaceti klubů na třicet a rozdělit ji na tři skupiny po deseti účastnících, nebo ponechat stávající dvě skupiny po patnácti týmech. „Bude rozhodující počet týmů, které se přihlásí, a počet týmů, které mají právo v soutěži startovat. Podle toho pak zvolíme, kolik týmů bude soutěž hrát," podotýká viceprezident Výkonného výboru ČSLH Miloslav Šeba, který je zároveň ve vedení pražské Kobry.

Přihlášky do II. ligy mohly kluby posílat do 1. června, v úterý se mělo sejít sportovní oddělení se sportovně technickou komisí soutěže a rozhodnout o podobě soutěže. „Některé názory jsou maximalistické, jinde zase chtějí odehrát hrozně málo utkání. Jsme toho názoru, že musíme vybrat takový ten střed, aby to nebylo vysloveně jako první liga," říká Šeba.

Kluby především chtějí, aby se zmenšila dojezdová vzdálenost na zápasy. Za prvé se kvůli velkým vzdálenostem zvedají náklady na provoz klubu, za druhé se trenéři musí často obejít bez několika hráčů základní sestavy, kteří se nemohou uvolnit ze svého zaměstnání.

Větší množství zápasů s regionálními soupeři by navíc mohlo přilákat na zimní stadiony více diváků, čímž by se jistě zvedla atraktivita celé soutěže. „Snad se dobereme k tomu, abychom zvolili model, který bude přijatelný úplně pro všechny. Ať už důvodu nákladů či cestování," přeje si Šeba.

Lukáš Zelený