Díky výjimečné sezoně svých hokejistů ji stejně jako před třemi lety vystřídala na čele Horácká Slavia. Ani do Kotliny, podobně jako na Horácký zimní stadion letos v průměru nezavítalo tolik lidí jako v minulých sezonách.

Řídnoucí zástupy na stadionech však nejsou pouze záležitostí Dukly a Rebelu. Je to jev, který lze pozorovat na ochozech celé první ligy. „Když mluvím po republice s manažery ostatních týmů, je to s výjimkou Třebíče všude stejné," všímá si jihlavský generální manažer Bedřich Ščerban.

Příčin tohoto propadu je prý hned několik. „Určitě na to má vliv finanční situace občanů. Nelze opomenout ani to, že zde letos hrálo mnoho hráčů z NHL a televize vysílala extraligové zápasy v hracích dnech první ligy," vyjmenovává Ščerban. „Pokud ve středu hrálo v televizi například Kladno s hráči jako Jágr, Plekanec nebo Židlický, tak rozumím lidem, že zůstali doma, nebo zajeli do O2 arény, protože tyto hráče zde zase hodně dlouho neuvidí," dodává.

Za poslední dvě sezony v Jihlavě klesla návštěvnost téměř o osm set diváků. Kromě už vyjmenovaných příčin je zřejmě dalším faktorem výkonnostní propad Dukly v letošní sezoně. „To může být další z důvodů," přiznává jihlavský jednatel.

Ščerban také upozorňuje, že jeho klub uvádí, na rozdíl od většiny ostatních klubů, díky turniketům přesné údaje o účasti na zápasech. „V I. lize není stejná metodika měření návštěvnosti. Kluby tuto statistiku vykazují na základě prodaných, či darovaných lístků, plus prodaných permanentek. My díky turniketům vykazujeme skutečný počet lidí na stadionu. Vzhledem k tomu, že hodně lidí, co má permanentku, pracuje ve dvousměnném provozu, tak sto až sto padesát lidí vždy nepřijde. V tomto směru jsme trochu znevýhodněni," konstatuje.

Přesto se může vedení klubu z krajského města těšit z jednoho primátu. Dukla je totiž stále nejnavštěvovanějším týmem na ledě soupeřů. „To je dlouhodobý trend, který sledujeme už několik let. Pro klub je to dobře a je to něco, s čím se dá do budoucna pracovat," těší Ščerbana.

Jak už bylo zmíněno, propad zaznamenalo i vedení v Havlíčkově Brodě. V Kotlině to však nebyl zdaleka tak výrazný jako v Jihlavě. Průměr diváků na jednom utkání se za poslední dva roky směrem dolů pohnul ani ne o stovku.
Jediným týmem, který zaznamenal nárůst diváků, je Třebíč. Díky výborné sezoně a pátému místu v tabulce si může její vedení spokojeně mnout ruce.

„Samozřejmě z toho máme velkou radost," netají generální manažer Horácké Slavie Karel Čapek. „Tady se ukazuje, že je přímá úměra mezi výkony na ledě, postavením v tabulce a počtem diváků na stadionu," doplňuje.

Přesto mu radost jedna skutečnost kazí. „Jediné, co mě mrzí, že více hracích dnů na domácím ledě vychází na středu, což je pro pracující lidi vždy složitější. Věřím tomu, že pokud bychom hráli v sobotu, přišlo by na stadion ještě více lidí," upozorňuje Čapek.

Průměrné návštěvy doma
1. MLADÁ BOLESLAV       2157
2. ÚSTÍ N. L.                   1716
3. TŘEBÍČ                       1580
4. JIHLAVA                      1463
5. ŠUMPERK                   1195
6. HAVLÍČKŮV BROD  1162
7. OLOMOUC                   1126

Průměrné návštěvy venku
1. JIHLAVA                                1165
2. MLADÁ BOLESLAV                 1148
3. HAVLÍČKŮV BROD            1142
4. ÚSTÍ N. L.                              1075
5. KADAŇ                                  1072
6. OLOMOUC                             1030
7. TŘEBÍČ                                  1025