Muzikant na devatenáctistrunnou loutnu zahrál francouzské a italské renesanční skladby. Loutna pochází z pražské dílny Jiřího Čepeláka, který nástroj postavil podle modelu Hans Frei z Boloně z roku 1550 a mezi malý pražec a kobylku napnul 19 strun.

„Loutny boloňského typu byly v 17. století oblíbené v celé Evropě pro harmonicky bohatý a sladký tón. Je to již čtvrtý nástroj z dílny mistra Čepeláka, na který hraji. Spokojen jsem s každým, protože loutnař menzuru a rozteče strun vždycky zhotoví přesně na míru mých rukou a prstů,“ řekl Deníku interpret.

Ředitel brodské umělecké školy s novou loutnou odjede koncem dubna do Švýcarska. Čeká ho tam slavnostní koncert při otevření nově rekonstruované kaple kláštera ve Flüeli poblíž Lucernu. Loutnistu bude doprovázet mezzosopranistka Pavla Fendrichová. Spolu uvedou autentickou hudbu z období renesance a vlastní úpravy moravské lidové poezie v písních Leoše Janáčka.

Ivo Havlík