„Prvotním impulzem a v podstatě i inspiračním motorem pro mě byla samotná hudba a její obsah – jedná se o Rekviem Antonína Dvořáka. Z něho jsem se snažil citlivě odebrat zhudebněné liturgické texty. Rekviem jako takové je každopádně veliké a složité téma. Proto jsem ke spolupráci na námětu, částečně i režii a celkovém pojetí přizval režiséra Pavla Šimáka,“ řekl k dílu choreograf Tomáš Rychetský, který aktuálně pracuje v Horáckém divadle Jihlava a podílí se na pohybové stránce některých z inscenací.

Volební místnost v jihlavské Základní škole Kollárova.
Ve Vápovicích Zemana a Drahoše porazil Fisher

Hudební skladatel Antonín Dvořák Rekviem vytvořil na začátku vrcholného období v roce 1890. Skladba je velkou reflexí obecně znepokojivých otázek lidského bytí, útěchy ve smrti, smyslu života, umírání, ale také naděje v život. „Rekviem je samozřejmě mše za zemřelé. V našem ztvárnění se však snažíme o vyjádření víry, že životní energie nemůže jednoduše zmizet, jen se proměňuje a je předávána dál a stejně jako třeba tanec, má nekonečně mnoho podob,“ dodal choreograf Rychetský.

Během večera vystřídají Rekviem za nekonečno další dvě reprízy, a to Nevyřčené ticho taktéž pod vedením jihlavského tanečníka a dílo Černé zrcadlo s choreografií Hany Polanské Turečkové. Večer Pražského komorního baletu se v Horáckém divadle Jihlava uskuteční v pátek 26. ledna od sedmi hodin. Hlavním bodem programu je Rekviem za nekonečno, jehož premiéra se uskutečnila na konci loňského roku. V Jihlavě tak bude k vidění první repríza. Vstupenky jsou k dostání od tří set korun.

Ilustrační foto.
V Krahulčí havarovalo auto a skončilo v rybníku. Jeden mrtvý