Královna Koloběžka první by teď v Havlíčkově Brodě příliš nepochodila. Tedy aspoň kdyby se chtěla s elektrokoloběžkou svézt v městské hromadné dopravě. Její převoz v autobusech totiž nově podléhá přísným podmínkám, se kterými ne všichni koloběžkáři souhlasí.

Jde přitom o konflikt vskutku výbušný. Problém tkví v tom, že moderní koloběžky mívají akumulátor. A ten by shodou nešťastných událostí mohl vybuchnout. V uzavřeném prostoru by to způsobilo zkázu. Pravděpodobnost se blíží nule, jenže nulová není. Nejsou to jediné důvody, další už mají reálnější dopad.

Koloběžky pomalu následují osud, který potkal kola. Ta jsou objemná a zabírají prosto, který by měli využívat především rodiče s kočárky. Navíc kola mohou kvůli své velikosti poškodit vnitřek autobusu nebo zranit cestující v něm, když řidič bude muset dupnout na brzdu.

Proti tomu touha si pár metrů ušetřit jízdou autobusem neobstojí. Podobná kritéria totiž splňují i elektrokoloběžky. Ty běžně váží až třicet kilo. Výhodu mají aspoň některé typy v tom, že jdou složit. Pokud to cestující udělají, mohou autobus využívat. V opačném případě hrozí, že nebudou vychytrale svezeni, nesvezeni, ale jen a pouze nesvezení.