Vtom se ozývá ohlušující zvuk – náklaďák se dostal částečně vpravo mimo vozovku a návěs zachytil o svodidla. Šofér instinktivně strhává volant prudce na opačnou stranu, ale výsledkem je katastrofa – kola dostávají smyk, cisterna přejíždí do protisměru a demoluje zase svodidla na pravé straně silnice. Celkem jsou zničena na sto třiceti metrech délky!

Osud vozidla i nákladu už je zpečetěn: návěs se odpojil a všechno padá ze srázu. Řidič po nárazu tahače na zem vyletěl z kabiny skrz přední sklo…

Cisterna byla proražena

Z cisternového návěsu, který zůstal ležet na pravém boku, začal vytékat asfalt. Na místo nehody, ležící v katastru obce Oudoleň, proto vyjely kromě policistů a záchranky také hasičské jednotky z Havlíčkova Brodu a Chotěboře.

Podle prvních zpráv se zdálo, že náklad kontaminoval vodu v potoce. „Nepříjemné bylo, že asfalt vytékal z cisterny tak rychle. Zasahující hasiči vytvořili provizorní hráze z hlíny,“ popsala počátek akce mluvčí hasičů Petra Musilová. Asfalt však brzy také začal tuhnout.

Mezitím se zdravotníci věnovali zraněnému řidiči. Je až neuvěřitelné, že své salto skrz tříštící se sklo přežil. Utrpěl však zranění středního rozsahu.
Havarovaný tahač byl značky Volvo. Celková škoda zřejmě silně přesáhla milion a čtvrt. Jenom ztracený asfalt měl hodnotu zhruba dvě stě tisíc korun. Majitel havarovaného vozidla na místo nehody alespoň vyslal náhradní cisternu, do které se podařilo přibližně deset tun asfaltu přečerpat, a tak ho zachránit.

Louka dostala zabrat

O události byl vyrozuměn odbor životního prostředí, Česká inspekce životního prostředí i správce vodního toku – Povodí Vltavy.

Naštěstí se ukázalo, že to, co se zprvu jevilo jako potok, je pouze meliorační strouha. Ohrožení vodního ekosystému proto nebylo tak velké, jak se zpočátku zdálo.

Louka však byla poškozena nejen samotnou havárií a rozlitím nákladu, ale také koly zasahující techniky. Zasvé vzal také strom u silnice, do něhož souprava narazila. Hasiči poškozený kmen odstranili. Před šestou hodinou ranní včera začalo samotné vyprošťování soupravy soukromou firmou.

Řízení cisteren s tekutým obsahem vyžaduje maximální opatrnost, neboť při přelévání nákladu působí na vozidlo síly zhoršující stabilitu na vozovce.