Jeden chodec při dopravní nehodě zemřel, šest jich utrpělo těžké zranění a 38 chodců bylo zraněno lehce, devět vyvázlo z nehody bez zranění. Policisté při vyšetřování nehod zjistili, že v šesti případech byl chodec – účastník nehody – pod vlivem alkoholu.

„V loňském roce za stejné období šetřili policisté v našem kraji 42 dopravních nehod s účastí chodců. Jeden chodec při těchto nehodách zemřel, šest jich utrpělo těžké zranění a 37 se jich zranilo lehce," připomněla policejní mluvčí Dana Čírtková.

Střety mají většinou vážné následky

Chodci jsou jedněmi z nejohroženějších účastníků silničního provozu. Řidiči motorových vozidel je mohou na silnici lehce přehlédnout a střety vozidel s chodci mívají většinou velmi vážné následky. „Chodec by se proto měl snažit, aby ho v silničním provozu bylo lépe vidět. Chodec oblečený v tmavém oděvu není za ranního šera nebo při stmívání v silničním provozu vidět," upozornila mluvčí.

„Pokud je člověk oblečený do tmavého oblečení, pak ho řidič přijíždějícího vozidla uvidí na vzdálenost 18 metrů. V bílém oblečení je viditelný již na vzdálenost 55 metrů. Pokud si chodec na sebe obleče oděv s reflexními prvky, pak jej řidič uvidí před svým vozidlem již na vzdálenost 200 metrů. Zde již má řidič dostatek času na chodce reagovat," uvedla policejní mluvčí Čírtková.

Chodci samozřejmě musí dodržovat všechna pravidla silničního provozu. „Chodec musí k chůzi užívat především chodníku nebo stezky pro chodce. Kde není chodník nebo je-li neschůdný, chodí se po levé krajnici, a kde není krajnice nebo je-li neschůdná, jde se co nejblíže při levém okraji vozovky. Chodci smějí jít po krajnici nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe. Při snížené viditelnosti, zvýšeném provozu na pozemních komunikacích nebo v nebezpečných a nepřehledných úsecích smějí jít chodci pouze za sebou," dodala Dana Čírtková.