Přibližně dvacet minut před plánovaným spuštěním semaforů se přímo v křižovatce srazily dva nákladní automobily.
Při nehodě nedošlo k žádnému zranění. Viníkem byl řidič kamionu, který vjížděl s tahačem s návěsem na hlavní silnici a nedal přednost v jízdě nákladnímu vozidlu, které jelo po hlavní silnici od Havlíčkova Brodu na Jihlavu.
Dechové zkoušky u obou řidičů byly negativní a škoda na vozidlech se pohybuje kolem 310 tisíc korun.
Křižovatka se nachází na na silnici první třídy ve směru na Havlíčkův Brod v blízkosti dálničního exitu 112. Semafory tam byly uvedeny do provozu v pondělí. Měly by zlepšit průjezdnost křižovatkou a zároveň by se měla díky vybudovaným přechodům pro chodce zvýšit i bezpečnost přecházejících. I to mimo jiné řekl náměstek vysočinského hejtmana Martin Hyský (ČSSD).
„Existovaly úvahy o okružní křižovatce. Byla k dispozici také studie o spirálové křižovatce, ale ani jedno z těchto řešení nebylo možné kvůli místním prostorovým podmínkám," podotkl Hyský.
Stavební práce na úpravě křižovatky začaly v polovině června. Kromě osazení semaforů vznikly přechody pro chodce, stavbaři rozšířili vozovku ve směru na Střítež, přibyl i nový chodník vedoucí z Červeného Kříže až po hotel Tři věžičky. Náklady na úpravu křižovatky podle Jiřího Vybíhala, ředitele dopravní společnosti Jipocar, která má v blízkosti logistické centrum, dosáhly více než osmi milionů korun. Investice na úpravy křižovatky dal Kraj Vysočina, město Jihlava, obec Střítež a firma Jipocar.
V místě byla snížena rychlost
V lokalitě se rozrůstají průmyslové areály, v dopravních špičkách byla křižovatka do současnosti pro vozidla na vedlejší silnici dlouhé minuty neprůjezdná. „Vozidla často čekala na průjezd křižovatkou i více než půl hodiny. Při odbočování k čerpací stanici se často celá křižovatka zablokovala," připomněl Vybíhal. Podle starosty Stříteže Pavla Koudely v zablokované křižovatce mnohokrát uvízli lidé jedoucí do zaměstnání. „Průjezdnost a bezpečnost se určitě zlepší," doufá Koudela.
Podle krajské policejní mluvčí Dany Čírtkové si v roce 2010 tři nehody v křižovatce vyžádaly jedno smrtelné, jedno těžké a dvě lehká zranění. O rok později tam policisté vyšetřovali čtyři nehody s devíti lehkými zraněními a křižovatku vyhodnotili jako rizikovou.
„Uskutečnila se řada úprav dopravního značení, rychlost byla snížena až na 50 kilometrů v hodině, zlepšení plynulosti dopravy to ale nepomohlo," řekla mluvčí. Současné řešení světelnou signalizací je podle ní z pohledu policie ideální, napomůže ke zvýšení bezpečnosti, ale hlavně plynulosti dopravy.
ČTK