Na financování speciálního vozíku se podílela japonská firma Futaba, která sídlí v Havlíčkově Brodě.
Dostal jste nový vozík, k čemu slouží?
Používají ho vozíčkáři místo běhu. Jelikož nemůžeme běhat, tak při soutěžích používáme právě tento vozík.
Jaký je rozdíl mezi klasickým cyklistickým vozíkem a „běžeckým“ vozíkem?
Rozdíl je v tom, že na „běžeckém“ vozíku se pohánějí rukama zadní kola, bouchá se do nich rukama. Zatímco u cyklistického je pohon na přední kola, šlape se na něm soupaž, podobně jako na klasickém kole.
Už jste si nový vozík vyzkoušel?
Je to strašná dřina. (úsměv) Proti kolu je to o hodně těžší a náročnější, ramena dostávají opravdu hodně zabrat.
Když je to náročné, proč jste zvolil právě tuto disciplínu?
Myslel jsem si, že budu dělat triatlon. V triatlonu se plave, jezdí na kole a právě běhá, takže místo běhu potřebuju tento vozík, proto ho mám.
Kolik vůbec tento speciální vozík stojí?
Tyto vozíky jsou nákladné, protože se jich v Evropě vyrábí jen několik kusů, ne desítek či stovek, ale opravdu kusů. Je to částka v řádu statisíců. Například tento stál sto dvacet tisíc.
O vozík se staráte sám, nebo vám někdo pomáhá?
Údržbu dělám sám. Záruka na vozík je pět let, pokud by byl nějaký problém, firma by to měla normálně vyreklamovat a opravit. Když bych nějakou drobnou opravu nezvládl, pomůžou mi známí v servisu. (úsměv)
Jezdí se na vozíku lépe z kopce nebo do kopce?
To je zajímavá otázka. Řekl bych, že lepší je to do mírného kopce, protože z kopce se to docela špatně brzdí. Sice na vozíku je brzda, ale ta je spíš na dobržďování. Jinak se to musí brzdit rukama, to může pálit nebo to může sklouznout.