Oproti loňskému ročníku doznal letošní jedenáctý několik změn v organizaci. „Zjednodušili jsme příjezdy do servisní zóny a snížili jsme počet zpomalovacích prvků,“ hlásí ředitel závodu Zdeněk Secký.

Bude se soutěžit ve více kategoriích

Další novinkou je, že se rozdělila skupina historických vozů H. Ta má nyní dvě třídy – H1 a H2. „Je to z toho důvodu, aby mohli jezdci, kteří jezdí s vozy s menším obsahem, stanout na stupních vítězů,“ objasňuje Secký.

Kromě veteránských kategorií si to rozdají jezdci ještě v dalších čtyřech kubaturách. Nejsilnější zastoupení má skupina A1. Ve startovní listině tuto kategorii většinou zastupují domácí škody – 120, 130, Favorit nebo Felicia.

Absolutní titul z loňska bude obhajovat posádka Zdeněk Němec – Tomáš Dostál s átojkovým Volswagenem Golf. Desátý ročník z posádek z Havlíčkobrodska vyšel nejlépe Karlu Švecovi s Vlastimilem Hladíkem, kteří skončili celkově čtvrtí.

Nové bodování

S novým ročníkem Volného poháru v rallye přichází i úprava pravidel bodování jednotlivých závodů. „Jezdci si mohou sami zvolit, jestli chtějí bodovat do poháru,“ říká ředitel Rallye Posázaví.

A co obsahuje tato úprava hodnocení? Aby byla posádka klasifikována v soutěži, musí se zúčastnit minimálně tří ze čtyř závodů Volného poháru. „Zamezíme tím tomu, aby posádka, která se zúčastní jen jednoho podniku, brala body v poháru posádkám, které odjezdí soutěž celou,“ vysvětluje Secký.

 Infografika