Martin Prokop se představí na jihoamerickém kontinentu potřetí. Při premiérové účasti s toyotou byl spokojený se čtrnáctou příčkou, loni mu již s fordem utekla elitní desítka o jednu pozici. Na jubilejní ročník Dakaru oživil spolupráci s dlouholetým navigátorem Janem Tománkem a těší se na srovnání sil s absolutní špičkou.

„Jsem rád, že po loňských výsledcích máme poměrně nízké číslo. Stopa bude už projetá a nebudou nám v cestě vadit pomalejší vozy, což se v minulosti dělo,“ nechal se slyšet.

Výzvou budou pro něj hned úvodní peruánské etapy, které se pojedou v dunách pouště. „Loni to byl jiný Dakar. Tohle bude pravé cross-country, které jsem ještě nejel. Písek je strašák, ale na závodě v Abú Dabí jsme skončili druzí a to nejvíce pískový závod na zeměkouli,“ uvedl Prokop.

Zejména na první desítky a stovky kilometrů se těší Tomáš Ouředníček. „Písek mě začal hodně bavit, dříve jsem měl z něj pekelný respekt. Teď se na to těším. Marc Coma (ředitel závodu – pozn. autora) sliboval, že desátý ročník v Jižní Americe bude těžký. Tak se na to těšíme.“

Brněnský rodák a pilot z Velkého Meziříčí si však před startem užil hororové chvilky. Po dlouhé cestě přes oceán se v přístavu Callao ukázalo, že baterie závodního vozu Ford Raptor explodovala a začala hořet. Naštěstí byl oheň včas zaznamenán a dříve, než mohl způsobit vážnější škody, i uhašen.

„Dva roky se připravuji na tento závod. Rozhodl jsem se vypustit loňský ročník, abych veškerou svou energii i prostředky mohl vložit do letošního čtyřicátého ročníku. Nedokážu ani popsat, jak jsem se cítil, když jsem zjistil, co se stalo. Pořád jsem ještě v šoku. Auto nicméně vypadá, že je v pořádku, a mechanici snad zvládnou provést nejnutnější opravy ještě před technickými přejímkami. Chtěl bych nesmírně poděkovat organizátorům za záchranu našeho vozu. Ze všech sil teď věřím tomu, že tímto incidentem jsme si dakarskou smůlu pro letošní ročník vyčerpali a že nadále nás bude provázet jenom štěstí," říká Tomáš Ouředníček.

Oba piloti pak přemítali o favoritech soutěže automobilů. „Oproti loňsku byly nařízeny některé změny. Peugeoty asi nebudou vládnout o parník, ale o parníček ano,“ myslí si Prokop.

„Budou tam peugeoty, toyoty nebo výborní miníci,“ tvrdí Ouředníček, který má jako navigátor z Dakaru ve sbírce sedmé místo. „Byl bych rád, kdyby mě navigátor David Křípal překonal,“ zavtipkoval si.

To by totiž znamenalo vylepšení nejlepšího českého výsledku mezi automobily v historii.