Toho se tradičně zúčastnil jezdec Leoš Hlaváček z Havlíčkova Brodu, který v tomto netradičním adrenalinovém sportu reprezentuje město.
Leošovi se před letošními závody nevyhnuly potíže s motocyklem. Zhruba týden před závody byl otestovat po zimě svou Hondu na Brněnském okruhu, kde mu v průběhu tréninku vypověděla službu převodovka. Proto následovala několikadenní oprava a následný odjezd s kamarády – mechaniky B. Dubnem a L. Stříbrným směr Hořice. Přišla první kvalifikace a zároveň test motocyklu. Ten „šlapal" tak, jak měl a Leoš si zajel v první kvalifikaci šestý nejrychlejší čas, což na problémy, které jej před závodem provázely, bylo více než dobré.
Změna převodových stupňů
V sobotních odpoledních hodinách se jela druhá kvalifikace před nedělním závodem. To již Leoš pozměnil rozetu a změnil i převodové stupně, aby motocykl na technické trati „pracoval" lépe. Opak byl ale pravdou. Motocykl nejel dle Leošových představ a vyjel až jedenáctý nejrychlejší čas, se kterým nebyl vůbec spokojen, a proto se pro nedělní závod převody opět upravovaly. Na nedělní startovní pole Leoše přišla podpořit většina kamarádů a nechyběl zde ani motocyklový mistr závodních okruhů a dlouholetý kamarád, havlíčkobrodský Michal Prášek.
Leoš odstartoval z 11. místa, a v první zatáčce se dostal na celkové deváté místo. Nutno podotknout, že v tomto závodě s Leošem startovali také špičkoví jezdci z Irska. Současně stojí za připomenutí, že se jedná o opravdu nebezpečný přírodní okruh, kde se lesy a městem jezdí opravdu ve vysokých rychlostech. Bylo vidět, že se Leoš v závodě cítil ve své kůži a motocykl jel přesně, jak si se svým týmem přáli. Proto nakonec Leoš dojel ve velké konkurenci špičkových závodníků na osmém místě. Navíc jezdec před ním byl penalizován za předčasný start, a tak se Leoš dokonce posunul na sedmou příčku, což je výborný výsledek. Zaslouží se, než popřát talentovanému havlíčkobrodskému jezdci hodně úspěchů na přírodních rychlostních tratích.
Jaroslav Švanda