Michal po zaváhání ve druhém závodě v Mostě přijížděl s mankem jednoho bodu na lídra šampionátu litrových stocků Michala Šemberu. Přípravy neprobíhaly standardně, protože bylo nutné připravit rozbitý motocykl po předchozí havárii.
„Mostecký pád znamenal dost práce na motorce. S tátou jsme se do toho pustili hned po příjezdu z Mostu, aby se vše s rezervou stihlo. To se podařilo také díky pomoci pana Halbicha, za což mu moc děkuji. Hungaroring patří mezi mé oblíbené tratě a věřím, že o nadcházejícím víkendu předvedu na tomto okruhu dobré výkony a průběžné vedení opět strhnu na svoji stranu," vzhlížel k dalšímu třídennímu snažení Michal.
Program celých závodů začal v pátek čtyřmi volnými tréninky. Ze čtyř tréninků zůstalo nakonec u tří, jelikož hned v úvodu druhého došlo k havárii, po které se musela čistit trať. I tak Michal v každé jízdě zlepšoval své časy a den zakončil hezkým časem 1:51,9.
„Do stocků k nám přibyl Jaro Černý, zvedla se tak konkurence, a to je dobře. Dnes byl nejrychlejší, ale zítra to zkusím vylepšit. Motorka funguje parádně, trať mám rád, tak není důvod se toho bát," končil pátek v bojovém duchu jezdec z Vysočiny.
V kvalifikaci Michal zabral a časem 1:50,8 se zařadil na druhou příčku za Jara Černého. Na toho Michal ztratil dvě desetiny sekundy, třetí byl Marek Szkopek o pouhých 80 tisícin sekundy za Michalem. Čtvrtý byl Michal Šembera.
Slušný start
Do závodu Michal předvedl slušný start a po souboji se během prvního kola usadil na druhé místo. Mezitím začal nepatrný náskok získávat Jaro Černý. Tento odstup se však ustálil a postupně se Michal dotáhl až na Jarova záda. Vše vyvrcholilo v posledním kole, kdy oba dojeli jezdce o kolo zpět a pořadí se už neměnilo. Michal tak dojel druhý.
„V kvalifikaci mi zase kousek chyběl. Do závodu jsem šel s tím, že chci vyhrát. Během závodu jsem sjel Jara a vypadalo to na souboj o vítězství. Bohužel v posledním kole došlo na předjíždění Kolaře. Zatímco soupeř nezaváhal, já jednu zatáčku s předjetím váhal a už to na souboj nebylo. Zítra je taky den." Na stupních vítězů oba jezdce doplnil Michal Šembera.
Druhá kvalifikace znamenala pro Michala další zlepšení na čas 1:50,3. Tímto časem si zajistil poleposition, protože ostatní jezdci na čele oproti sobotě nezrychlili. Michal měl po kvalifikaci skutečně velikou radost a byl zdravě nabuzen na odpolední závod. Do toho pěkně odstartoval, a když si Jaro Černý na čele vyjel jedna a půl vteřinový náskok, tak byl podstatně rychleji smazán, než v závodě sobotním.
Žádné drama se nekonalo
V půlce závodu Michal zavelel k útoku a dostal se před slovenského soupeře. Chvílemi to ještě vypadalo, že by mohlo dojít opět k souboji. Havlíčkobrodský jezdec však nepřipustil žádné zdramatizování a vyrovnanými koly dovezl svoje BMW k dalšímu letošnímu vítězství.
„V kvalifikaci jsem to zkusil urvat a konečně mi to vyšlo. Potom jsem se už moc těšil na závod. V tom se první půlka jela téměř podle soboty. Ovšem, jak jsem jel dříve natěsno, než v sobotu, začala motorka hodně hřát. Už mi to ukazovalo 115 stupňů a musel jsem co nejdřív před Jara. To se povedlo a dojel jsem si pro důležité body za vítězství. Jelikož Šembera závod nedokončil, tak jsem po Maďarsku v čele s náskokem 31 bodů. Dokud neprojedu poslední šachovnicí na Slovakiaringu, nic ještě není hotové," uvědomuje si náročnost pověstného posledního kroku Michal.
Sport šel na okruhu stranou
elý víkend však všem účastníkům Alpe Adrie zůstane v paměti ve smutných vzpomínkách. Ve světle události, která se stala při následujícím závodě superbiků, jsou všechny zmíněné sportovní výkony napříč všemi třídami naprosto nepodstatné a malicherné. Život vyhasl slovinskému jezdci Berto Camlekovi, stálici tohoto šampionátu, špičkovému jezdci, velké personě. Berta si budeme pamatovat nejen jako jezdce, ale hlavně i tátu, kterého jeho děti vždy doprovázely na závodech. Celé rodině a blízkým přátelům mnoho a mnoho sil v tomto přetěžkém období přeje celý náš tým. Čest jeho památce!
Michal Prášek z týmu Roháč&Fejta motoracing